اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

مشخص نمودن معیار توقف کوبش شمع به عنوان اولین هدف پیمانکاران اجرایی است تا در صورت نیاز روش های دیگری نظیر حفاری، جت کردن و احیاناً استفاده از شمع کوب قوی تر جایگزین شود و از خرابی شمع و چکش جلوگیری به عمل آید. باید بر اساس مشخصه های منحصر به فرد خاک برای موقعیت های خاص جهت تعریف معیارهای توقف پیش بینی های لازم را نمود و برای تمامی انواع شمع کوب های معیار مناسب برای توقف شمع کوبی توسط دستگاه شمع کوب بدین ترتیب تعریف می شود.

هرگاه مقاومت در برابر فرورفت افزایش یابد به طوری که به ازای 300ضربه در هر فوت در 5 مرحله متوالی یا 800 ضربه در هر فوت در یک مرحله شمع کوبی متوقف می شود. تعریف فوق در مواردی کابرد دارد که وزن شمع از چهار برابر وزن سندان شمع کوب بیشتر نباشد و زمانی که وزن شمع از این بیشتر باشد تعداد ضربات اشاره شده در بالا به طور خاص افزایش می یابد. اما نبایذ از 800 ضربه در 0/5 فوت نفوذ بیشتر شود.

چنانچه تاخیری در عملیات کوبش شمع برای یک ساعت یا بیشتر وجود داشته باشد معیار توقف اشاره شده در بالا کاربرد ندارد و باید عملیات فرورفت شمع حداقل به میزان یک فوت مجدداً انجام شود. به طور کامل در هیچ حالت تعداد ضربه نباید از مقدار 800 ضربه در 0/5 فوت افزایش یابد. معیار فوق خرابی شمع را ملحوظ می نماید. ضمن این که توصیه های کارخانه سازنده شمع کوب نیز باید در نظر گرفته شود.

یکی از معیارهای انتخاب طول شمع انجام تست استاتیکی شمع برای تعیین کد مورد نظر و لجاظ نمودن شرایط ژئوتکنیکی است. محدودیت نرخ نفوذ همچنین بر اساس آزمایش استاتیکی نیز قابل محاسبه است. به عنوان مثال در مواردی که به واسطه سختی کوبش دچار عدم فرورفت می شوند، (250 ضربه برای هر فوت یا 820 ضربه به ازای هر متر نیاز به چکش های قویتر است) پیش بینی لازم منظور شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>