اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

در مورد شمع های بتنی مسلح وزن مناسب برای چکش نصف وزن شمع است که نباید از یک سوم این وزن کمتر شود.ارتفاع سقوط مناسب جهت شمع های بتنی 1/2 متر بوده و در حالت کلی چکش های سنگین با ارتفاع سقوط کمتر عملکرد بهتری نسبت به چکش های سبک با ارتفاع سقوط زیاد دارند.

در مورد خاک های چسبنده حساس، با توجه به نفوذپذیری کم خاک، کوبیدن شمع یا لوله باعث بالا رفتن فشار منفذی و کاهش چسبندگی خاک تا فاصله 3R از سطح جانبی شمع می شود. در فاصله زمانی نسبتاً طولانی (حداقل 3 ماه) فشار منفذی کاهش یافته و خاک تدریجاً خواص اولیه خود را پیدا می کند. لذا از بارگذاری سریع این گونه شمع ها باید خودداری نمود.

زمانیکه کوبش با چکشهای سقوطی انجام میپذیرد نیاز به سر شمع ضروری است. شمع بایستی شکل مناسب و دقیقی استقرار یابد تا تغییر شکل فشاری در بالای شمع ایجاد نشود.در زمان کوبش لوله های فولادی، خطر احتمال غر شدن در مقطع بالای لوله به خصوص در مواردی که لوله ها از ضخامت جدار پایین تری برخوردار باشند، وجود دارد. امکان کوبش و رساندن به عمق مورد نظر لوله های با ضخامت پایین طبق طرح وجود ندارد و بدین ترتیب جلوگیری از غر شدن لوله به کمک مهاری مناسب سر شمع باید مستحکم شود.

نرخ نفوذ می تواند متاثر از تنظیم و انحراف از تجهیزات و شمع باشد.عدم کوبش شمع به ظور متناوب نیز بر روی نرخ نفوذ اثر گذار است و باعث گیرش شمع می شود.شرایط بحرانی در زمان کوبش زمانی رخ می دهد. چکش با ارتفاع سقوط بالا بر روی شمع های صلب تر سقوط کند و همچنین کوبش برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد و خیلی سخت شده باشد.

شرایط خطرناک جهت شمع کوبی، زمانی است که مقاومت خاک پایین باشد و با کمترین انرژی وارده باعث تغییر شکل خاک می شود. تحت چنین شرایطی موج فشاری اولیه متوقف خواهد شد. و در نتیجه در همان شرایط موج کششی اولیه منعکس می شود. برای شمع کوب های سبک موج کششی انعکاسی د رانتهای موج فشاری حداقل بروز می کند.

کوبش با شمع کوب های دیزلی خطر کمتری نسبت به سایر انواع شمع کوب ها دارد. فشار همانند پیش تنیدگی بر روری کلاهک و کوبش و سر شمع عمل می کند. به منظور جبران مشکل مذکور استفاده از کوبش جدید یا کاهش ارتفاع سقوط چکش و همچنین هم راستا بودن سر شمع و چکش به عنوان چاره کار است.
بین تنش فشاری حداکثر و سرعت چکش در زمان ضربه رابطه ای وجود دارد که برای شمع های بتنی میزان حداکثر تنش به طور تقریبی معادل 8 تا 10 برابر سرعت است.

برای شمع های فولادی با مقاومت کششی بالا ارتفاع سقوط می تواند بزرگ تر باشد. نکته مهم این است که باید دقت شود از شمع کوب با ارتفاع سقوط آزاد بالا جهت کوبش شمع های بتنی استفاده نشود.
شمع کوب دیزلی در زمین های سست و نرم کاربرد نداشته و استفاده بدون مطالعه از آنها در شرایط تغییر لایه های خاک (یک لایه نرم مجاور لایه سخت) احتمال شکست شمع های بتنی را افزایش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>