اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

میان لایه جاذب تنش از یک لایه قیر اصلاح شده تشکیل می شود که بر روی سطح روسازی ترک خورده موجود پاشیده می شود و سپس با یک لایه سنگدانه های شکسته پوشیده می شود. میان لایه جاذب تنش یک روش نگهداری روسازی است که برای پیشگیری از بالا آمدن ترک های روسازی قدیمی به درون و سطح روکش آسفالتی جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

این امر باعث افزایش عمر مفید روسازی می شود و درنتیجه نیاز به ترمیم های نگهداری روسازی را در آینده کاهش می دهد. این نوع لایه کاهش ترک های انعکاسی بسته به نوع قیر مورد استفاده در آن که قیر گرم اصلاح شده با پودر لاستیک یا قیر امولسیونی کاتیونیک پلیمری هستند، به دو دسته تقسیم می شود. مشخصات طراحی این نوع میان لایه مشابه اندود آببندی سنگدانه ای (چیپ سیل) است.

پیش از اجرای میان لایه جاذب تنش، کلیه ترک ها و درزهای عریضتر از 6 میلیمتر باید پر شده و درزگیری شوند. پس از اجرای میان لایه جاذب تنش و پیش از روکش آسفالتی گرم، یک لایه اندود سطحی بر روی میان لایه پخش میش ود. پس از پخش مصالح سنگی شکسته شده بر روی لایه قیر اصلاح شده، بلافاصله عملیات غلتک زنی با استفاده از حداقل دو غلتک چرخ لاستیکی به وزن 32 تن آغاز می شود و با حداقل 4 عبور غلتک از تمامی نقاط پایان می گیرد. سپس سنگدانه های شل با استفاده از یک ماشین جاروب مخصوص برداشته می شوند.

مزایای میان لایه جاذب تنش با قیر اصلاح شده

  • برای کاهش ترک های انعکاسی درون روکش های آسفالتی روی روسازی آسفالتی مضمحل و روسازی های بتنی بسیار مؤثر است.
  • اگر ترک خوردگی انعکاسی به عنوان شکل اصلی خرابی در نظر گرفته شود و ظرفیت سازه ای روسازی موجود کفایت کند، با اجرای این میان لایه می توان ضخامت روکش را بسیار کاهش داد.
  • امکان کاهش ضخامت سازه ای روکش آسفالتی را فراهم می سازد.
  • افزایش عمر مفید روکش آسفالتی
  • کاهش ترمیم های نگهداری روسازی
  • کاهش هزینه های چرخه عمر روسازی نسبت به روکش سنتی

معایب میان لایه جاذب تنش با قیر اصلاح شده

  • هزینه های اولیه بالاتر نسبت به روکش سنتی
  • نیاز به یک واحد اختلاط قیر و افزودنی یا هماهنگی با تأمین کننده قیر جهت تحویل قیر اصلاح شده
  • نیاز به برخی ماشینآلات خاص مانند قیرپاش با نازل های بزرگ تر به دلیل سفتی بیشتر قیر و لایه ضخیم قیر پاشیده شده
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>