اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

آب وهوا می تواند تأثیرات قابل ملاحظه ای بر کیفت اندودهای آب بندی بگذارد. این تغییرات می تواند دمای پایین، دمای بالا، باران، باد و رطوبت باشد.

دمای پایین

هوای سرد یا دمای روسازی پایین زیر 10 درجه تا 15 درجه سانتیگراد می تواند بر روی خصوصیات گیرش آسفالت، با کم کردن چسبندگی یا افزایش ویسکوزیتی آن، مؤثر باشد و در نتیجه می تواند موجب ضعیف شدن پیوند بین روسازی موجود، آسفالت و سنگ شود. به این ترتیب، جایگزینی سنگ ها درون آسفالت کاهش یافته و در این حالت سبب بیرون آمدن زیاد سنگ ها از آسفالت نیز می شود.

به نظر می رسد افزایش منطقی درصد قیر در مناطق سردتر می تواند نگهداری سنگ را بهبود بخشد. مخلوط آسفالت با کمی حلال های نفتی در شرایط دمای پایین سفت تر باقی می ماند، اما ممکن است در هوای گرم موجب نفوذ قیر به سطح شود.

دمای بالا

پخش اندود آب بندی در دمای بالا دمای هوای 32 درجه و بالاتر می تواند مشکلات ساختاری برای اندودهای آب بندی ایجاد کند و دمای روسازی می تواند تا 65 درجه یا بالاتر باشد. در این سطح دمایی، آسفالت ویسکوزیته کمتری د اشته (روانی بیشتر دارد) و استحکام (چسبندگی) کامل خود را ندارد. این مسأله به ویژه درمورد قیرهای پس برگشته درست است. قیرهای پس برگشته حاوی حلال های نفتی هستند. این حلال ها روانتر هستند و در این دماها استحکام کمتری دارند. ممکن است بهترین انتخاب این باشد که از پوشش امولسیون یا قیرهای طبقه بندی شده استفاده شود. آسفالت در این حالت به دمای بالا حساسیت کمتری نشان می دهد. کنترل ترافیک و تنظیم آن می تواند به نگهداری اندودهای آب بندی جدید در دماهای بالا کمک کند.

باران

اگر هوا بارانی باشد یا احتمال بارش باران وجود داشته باشد، باید عملیات اجرای اندودهای آب بندی به تعویق افتد. قیرهای پس برگشته که سنگ دانه ها را پوشش داده اند، در باران شناور شده و در اثر حرکت لاستیک وسایل نقلیه از جا کنده می شوند. امولسیون ها به زمان استحکام کمتری برای مقاوم شدن در مقابل باران نیاز دارند. این حالت می تواند با گذشت زمان کوتاهی بعد از اجرای اندود آب بندی اتفاق بیفتد. اگر اندود آب بندی بعد از زمان کوتاهی، با بارش باران مواجه شد، مراحل مختلفی می تواند به نگهداری اندود آب بندی کمک کند.

  • بستن جاده (که اغلب عملی نیست)
  • کاهش سرعت ترافیک
  • بکارگیری یک لایه سنگی اضافی

باد

عملیات اجرای اندود آب بندی در هنگام وزش باد شدید باید قطع شود. باد شدید می تواند در پاشیدن مواد توسط توزیع کننده اختلال ایجاد کند و از ایجاد یک لایه روسازی یکنواخت جلوگیری کند. علاوه بر این، باد شدید باعث پاشیده شدن خاک بر روی سطحی که باید روی آن اجرای اندود آب بندی شود و یا سطحی که تازه اندود شده (قبل از قرار دادن لایه سنگی)، شود.

رطوبت

زمان گیرش برای امولسیون قیر هنگامی که رطوبت بالا باشد، افزایش می یابد.از اواخر فصل بهار تا ابتدای پاییز زمانی است که به احتمال زیاد برای اجرای اندودهای آب بندی مناسب است. اغلب در این موقع از سال ساعت های روشن روز زیاد است، اگرچه در این زمان ها ممکن است دمای هوا در روز زیاد باشد و در طول شب هوا سرد شود. در مناطق کوهستانی نیز زمان گیرش امولسیون قیر زیاد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>