اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سازه ها


المان های تیر

اعضای تیر به صورت یک فنر خمشی ساده به نحوی مدل سازی می شوند که اثر تغییر شکل های برشی در آن به کمک یک فنر معادل درگیر است و نیز فرض می شود که این فنر به صورت سری با فنر خمشی عمل می کند.

المان های ستون

المان های ستون نیز مشابه المان های تیر به صورت فنرهای خمشی مدل می شوند. اثر تغییر شکل های برشی به وسیله فنر معادل سری شده با آنهادر نظر گرفته می شود. تغییر شکل های محوری ستون ها در محاسبات منظور می شود، اما از اندرکنش آن با لنگر خمشی صرفنظر می شود. ولی به هر حال به صورت یک فنر یک بعدی دیگر به صورت غیر درگیر عمل می کند.

مدل سازی دیوار برشی به کمک یک فنر برشی و یک فنر خمشی که به صورت سری به هم متصل هستند معرفی می شود. عوامل مؤثر در مقاومت و تغییر شکل اعضای دیوار برشی، شامل رفتار خمشی و رفتار برشی آن است. مشخصه های تغییر شکل خمشی با استفاده از مدل رشته ای در نظر گرفته می شود. همچنین مدل رفتار برشی غیر ارتجاعی در دیوارهای برشی بر اساس تحلیل بر روی تعداد زیادی از نتایج آزمایشگاهی به دست آمده است. یکی از المان هایی که بر اعضای دیوار برشی متصل است، ستون لبه می باشد. رفتار این اعضاء نخست به تغییر شکل دیوار برشی بستگی دارد و بنابراین به صورت جداگانه با یک فنر محوری یک بعدی مدلسازی می شود.

در ساختمان های بلند مرتبه، رفتار سیستم قاب دیوار در برابر زلزله های مختلف، بهتر از رفتار ساختمان های با ارتفاع متوسط است. چرا که عموماً درصد تشکیل مفاصل پلاستیک و میزان شاخص خسارت در اعضاء مختلف ساختمان های بلند مرتبه کمتر است.بیشترین تغییر مکان نسبی در ساختمان های با ارتفاع متوسط در یکی از 3 طبقه پایین و در ساختمان های بلند مرتبه در یکی از طبقات میانی رخ خواهد داد.

عموماً درصد تشکیل مفاصل پلاستیک به ترتیب در دیوار تیر و ستون است. در ساختمان های با ارتفاع متوسط درصد تشکیل مفصل پلاستیک در دیوارها بیشتر از تیرها و ستون ها است. در ساختمان های بلند مرتبه تشکیل مفصل پلاستیک بسته به شتاب نگاشت های مختلف، گاهی در دیوار بیشتر است و گاهی در تیر، ولی آنچه مسلم است، درصد وقوع مفصل پلاستیک در ستون ها بسیار پایین تر از دو المان دیگر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>