اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار برشی

احداث دیوار برشی چه در ساختمان های بلند، چه در متوسط و حتی در ساختمان های کوتاه موجب می شود که مقاومت ساختمان به طور قابل توجهی افزایش یابد. و دیوار برشی در مقایسه با ساختن قاب های خمشی اقتصادی تر خواهد بود. بهترین شیوه برای کنترل خیز جانبی ساختمان ها است. امروزه بخوبی می توان از دیوارهای برشی در کنار قاب های خمشی به نحوی استفاده کرد که رفتار مجموعه سازه نرم، مقاوم و شکل پذیر باشد.

در غالب موارد، دیوارهای برشی قادرند بیشترین سهم نیروی برش پایه را تحمل کنند که موجب افزایش چشمگیر سختی ساختمان و کاهش قابل ملاحظه خسارت به عناصر غیر سازه ای می‌شوند. همچنین دیوارهای برشی قادرند حتی پس از پذیرش ترک های زیاد، بارهای ثقلی ساختمان را تحمل کنند که ستون ها فاقد چنین خاصیتی هستن. در کل چنین عواملی، دیوارهای برشی را قابل اطمینان تر از قابهای خمشی ساخته است.

به منظور حصول اطمینان از عملکرد مناسب سازه، باید آسیب پذیری لرزه ای آن مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به اینکه تعداد قابل ملاحظه ای از ساختمان ها وجود دارند که در زمان ساخت، ضوابط طراحی لرزه ای برای آنها رعایت نشده، در چنین شرایطی آسیب پذیری لرزه ای این سازه ها باید مورد بررسی قرار گیرد. از این رو اهمیت بررسی خسارت پذیری در اینگونه سازه ها نمایان می‌شود.

مدل سازی دیوار برشی به کمک یک فنر برشی و یک فنر خمشی که به صورت سری به هم متصل هستند معرفی می شود. عوامل مؤثر در مقاومت و تغییر شکل اعضای دیوار برشی، شامل رفتار خمشی و رفتار برشی آن است.

مشخصه های تغییر شکل خمشی با استفاده از مدل رشته ای در نظر گرفته می شود. همچنین مدل رفتار برشی غیر ارتجاعی در دیوارهای برشی بر اساس تحلیل بر روی تعداد زیادی از نتایج آزمایشگاهی به دست آمده است. یکی از المان هایی که بر اعضای دیوار برشی متصل است، ستون لبه می باشد. رفتار این اعضاء نخست به تغییر شکل دیوار برشی بستگی دارد و بنابراین به صورت جداگانه با یک فنر محوری یک بعدی مدلسازی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>