اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

مخلوط های بتن خود متراکم غالباً شامل مقدار فراوانی از مواد پودری هستند تا ویسکوزیته و خاصیت روانی بتن تازه را حذف کنند. از آن جایی که استفاده از مقدار زیاد سیمان منجر به افزایش هزینه شده و حرارت زیادی نیز تولید می نماید. معمولاً از دیگر مواد پودری مانند پودر سنگ آهک و خاکستر بادی در مخلوط بتن خود متراکم استفاده می شود.

بر اساس نتایج حاصل و با توجه به این که مدول ارتجاعی بتن، تحت تأثیر مدول ارتجاعی اجزای تشکیل دهنده آن از جمله خمیر سیمان قرار دارد، با افزایش میکروسیلیس که با کاهش تخلخل خمیر سیمان و افزایش مقاومت فشاری همراه است، مدول ارتجاعی نیز افزایش می یابد.

با ا فزایش میزان میکروسیلیس و ثابت بودن نسبت آب به سیمان، مقدار آب اختلاط کاهش می یابد. این امر و دیگر عوامل، منجر به تولید خمیر سیمانی با مقاومت و مدول ارتجاعی بالاتر می شود. فضای خالی کمتری برای حرکت داخلی آب و جابه جایی لایه های پل داشته و در نتیجه تغییر شکل های ناشی از جمع شدگی کاهش می یابند.

با افزایش مقدار پوزولان میکروسیلیس مقاومت فشاری بتن افزایش می یابد.افزودن میکروسیلیس به ترکیب بتن خود متراکم، خواص مکانیکی این نوع بتن را به دلیل کاهش تخلخل و کاهش محتوی هیدورکسید کلسیم خمیر سیمان بهبود بخشیده و به همین جهت مشاهده شده که با افزایش مقدار میکروسیلیس، مدول ارتجاعی و مقاومت کششی بتن افزایش می یابد.

با افزایش مقاومت فشاری بتن خود متراکم، مقاومت کششی آن نیز افزایش می یابد. ولی نرخ سرعت این افزایش کمتر است. به عبارت دیگر نسبت مقاومت کششی به مقاومت فشاری همانند بتن معمولی، به میزان مقاومت فشاری وابسته بوده و هر چه مقاومت فشاری بیشتر می شود این نسبت کاهش می یابد.کرنش خزش بتن ساخته شده با مقدار میکروسیلیس کمتر که مقاومت فشاری کمتری نیز دارند، نسبت به سایر بتن ها با میزان بالاتر میکروسیلیس بیشتر است. کرنش جمع شدگی همانند خزش کاهش می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>