اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بهینه سازی اترژی


شهرسازی و طراحی شهری

با طراحی مناسب بافت شهری، تعیین نحوه استقرار مناسب ابنیه در زمین و نیز تهیه ضوابط ارتفاعی و حجمی مناسب، می توان انطباق حجمی بناها را با شرایط اقلیمی تامین نمود.طراحی معماری به لحاظ نورگیری، ابعاد بازشوها، جهت ساختمان، استقرار فضاها با توجه به تابش خورشید و سایر شرایط اقلیمی بخشی از اهداف بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان را تامین می کند. این طراحی می تواند در ساخت و ساز سنتی یا صنعتی یکسان انجام گیرد.

عناصر و اجزای ساختمان

از آنجایی که کنترل تأثیر شرایط محیطی بر فضاهای داخلی از طرقی عناصر جداکننده این دو، صورت می گیرد. لذا نقش عناصر و اجرای ساختمانی جدا کننده شامل دیوارها، پنجره، در، سقف، کف و نحوه ترکیب و تلفیق آنها با یکدیگر، تعیین کننده میزان مطلوب عبور حرارت و صدا است. عناصر و اجزای ساختمانی مزبور باید دارای مشخصات فنی استاندارد بوده و اجرا، نصب آنها نیز تابع ضوابط اعلام شده از سوی تولید کنندگان باشد.

شاید نقش صنعتی سازی تولید ساختمان در این بخش بیشتر از سایر بخش ها دیده شود. زیرا با قانونمند کردن رعایت ضوابط استاندارهای معمول در تولید و ا جرای عناصر مزبور و ملزم نمودن طراحان و سازندگان در استفاده از مصالح دارای تاییدیه های لازم از مراجع ذیربط، می توان به بخشی از اهداف صنعتی سازی ساختمان، مبنی بر ارتقای کیفیت ساخت و بهینه سازی مصرف انرژی دست یافت. بدیهی است در صورت رعایت مدولاسیون در تولید این محصولات، امکان استفاده از آنها در روش های طراحی و تولید صنعتی ساختمان افزایش می یابد.

سیستم های تأسیساتی (مکانیکی و الکتریکال)

امروزه با پیشرفت فناوری در همه عرصه ها، طراحی و ساخت، سیستم های تأسیساتی، مکانیکی و الکتریکی مورد استفاده در ساختمان سازی نیز با پیشرفت های قابل توجهی همراه بوده است. افزایش راندمان ماشین ها و سیستم های تأسیساتی، کاهش مصرف انرژی را در مقایسه با سیستم های قدیمی تر به همراه داشته است. کاهش ابعاد سهولت تعمیر و نگهداری از دیگر مشخصات استفاده از سیستم های پیشرفته امروزی است.

با هوشمندسازی ساختمان، امکان کنترل بر مجموعه سیستم های تأسیساتی و بهره برداری تهیه از آنها با بودجه به تغییر شرایط جوی روز و سال امکان پذیر گشته است. از تمامی امکانات مزبور در حال حاضر در ساختمان های با اجرای سنتی و صنعتی می توان استفاده کرد. بدیهی است در یک سیستم ساخت صنعتی، توقع و انتظار این است که از سیستم های پیشرفته و نوین تأسیساتی نیز استفاده شود. در حالی که هزینه سرمایه گذاری اولیه زیاد این سیستم ها می تواند منجر به افزایش قیمت تمام شده ساختمان ها شود.

اجرا

بدیهی است نظارت و کنترل بر نحوه اجرای ساختمان، ضامن تامین اهداف کمی و کیفی طراح است. در سیستم اجرایی صنعتی ساختمان، کنترل اجرای ساحتمان به نحو بسیاری مطلوب تری انجام می گیرد. از این رو در صورت رعایت، در سیستم صنعتی سازی ساختمان، می توان تحقق اجرای مناسب را نیز انتظار داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>