اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بهینه سازی اترژی

منظور از بهینه سازی مصرف انرژی، انتخاب الگوها و اتخاذ و بکارگیری روش ها و سیاست هایی در مصرف درست انرژی است. که از نقطه نظر اقتصاد ملی مطلوب باشد و استمرار وجود و دوام انرژی و ادامه حیات و حرکت را تضمین کند.در این چارچوب، تعیین سهم صورت های مختلف انرژی در سبد انرژی هر جامعه با توجه به امکانات درازمدت آن جامعه، همچنین بکارگیری پربازده ترین شیوه استفاده از آنها که متضمن کاهش تخریب منابع انرژی و نیز کاهش تأثیرات سوء ناشی از استفاده ناصحیح از انرژی است، بر عوامل دیگر حیات و محیط زیست مدنظر است.

این استفاده درست و به جا از انرژی، نه تنها متضمن استمرار حیات و توسعه پایدار جامعه است، بلکه منجر به بقاء انرژی برای همگان و نسل های آتیمی شود. همچنین مانعی برای تولید و گسترش آلودگی های زیست محیطی ناشی از مصرف نادرست انرژی خواهد بود.علاوه بر بار اقتصادی عوامل دیگری نیز وجود دارد که ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی را می رساند. استفاده بی رویه از انرژی فسیلی که باعث افزایش آلودگی محیط زیست می شود.

  • بالا بودن رشد جمعیت و نیاز به تقاضای بیشتر انرژی
  • محدودیت منابع انرژی به دلیل تهدید ناپذیر بودن آن
  • رشد بالای مصرف انرژی به دلیل الگوی ناصحیح مصرف انرژی
  • عدم وجود سیستم بازیافت انرژی
  • وجود صنایع و کارخانجات فرسوده
  • متکی بودن اقتصاد ملی به درآمدهای نفتی
  • افزایش گازهای گلخانه ای و باران های اسیدی

ساختمان هوشمند

به کارگیری سیستم های هوشمند در ساختمان ها علاوه بر مزایای بی شماری که دارد، باعث مصرف بهینه انرژی در صورت های مختلف و در نتیجه کاهش شدید هزینه های انرژی خواهد شد. ساختمان هوشمند، ساختمانی مرکب از سیستم های کنترلی مختلف است که هر یک در انجام فعالیت های مرتبط هوشمندانه عمل کرده و در ارتباط و تعامل همیشگی با یکدیگر ند. این ساختمان از یک زیرساخت ارتباطی قوی برخوردار است و می تواند نسبت به شرایط متغیر محیطی واکنش مناسب نشان دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>