اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خزش (Creep) و رفتار مواد پس از باربرداری (بارگذاری مجدد):
در صورتی که ماده ای در محدوده الاستیک خود قرار داشته باشد، انجام بارگذاری و باربرداری های مجدد تأثیر قابل توجهی بر روی رفتار آن نخواهد داشت.

خزش1

اگرچه، با ورود ماده به ناحیه پلاستیک، ساختار درونی و خصوصیات آن تغییر می کند.

به عنوان مثال، در بخش قبلی مشاهده کردیم که پس از ورود به ناحیه پلاستیک و انجام باربرداری، مقداری تغییر شکل دائمی درون ماده باقی می ماند.

اکنون فرض کنید که پس از ورود ماده به ناحیه پلاستیک و انجام باربرداری، ماده تحت بارگذاری مجدد قرار گرفته است (شکل زیر).

مسیر بارگذاری جدید از نقطه C آغاز می شود و تا محل شروع باربرداری قبلی (نقطه B) به سمت بالا حرکت می کند. سپس، مسیر خود را تا نقطه F بر روی منحنی ادامه می دهد. بنابراین، برای بارگذاری دوم می توان تصور کرد که یک منحنی تنش-کرنش جدید از مبدأ C رسم شده است.

منحنی تنش-کرنش پس از اعمال بارگذاری مجدد بر روی یک ماده (افزایش مقادیر حد الاستیک و تناسب)

در حین بارگذاری دوم، رفتار ماده از نقطه C تا B به صورت خطی و شیب خط CB موازی با شیب بخش خطی منحنی اول است.

به علاوه، حد تناسب در منحنی جدید به نقطه ای با سطح تنش بالاتر (نقطه B) نسبت به حد الاستیک اولیه (نقطه E) تغییر مکان داده است.

بنابراین، با ورود موادی نظیر فولاد و آلومینیوم به ناحیه پلاستیک، خصوصیات مکانیکی آن ها تغییر می کند. در این وضعیت، ناحیه الاستیک خطی، حد تناسب و حد الاستیک افزایش می یابد.

اگرچه، به دلیل کوچک تر بودن ناحیه تسلیم در شرایط جدید (B تا F) نسبت به ناحیه تسلیم در شرایط قبلی (E تا F)، میزان شکل پذیری کمتر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>