اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد

سیستم های متفاوتی در بازار وجود دارد که بر اساس نوع رزین چسبی که ترکیب آنها بکار گرفته شده و نحوه نصب و کاربرد، دسته بندی می شوند. چسب کاشت شیمیایی بولت یا چسب کاشت شیمیایی آرماتور به صورت دو یا سه جزئی تولید می شوند. در بعضی حالات این مواد به صورت جدا داخل کپسول تعبیه می شوند و در بعضی موارد به صورت چسب های کاشت کارتریجی یا به صورت فله ای هستند.

در این حالت خمیر کاشت بولت و آرماتور در بسته بندی های متنوع عرضه می شوند. در تمام این سیستم ها یک سوراخ ایجاد شده و سپس تمیز می شود. روند تمیز کردن بسته به نوع محصول متفاوت است. در بسیاری از موارد سوراخ می بایست با استفاده از فرچه یا پمپ تمیز شود.

در سیستم های تزریق رزین و چسب کاشت میلگرد، با استفاده از یک ابزار تزریق، سوراخ ایجاد شده با رزین و یا چسب پر می شود. دو جزء سازنده چسب کاشت در حین تزریق به صورت خودکار ترکیب می شوند. این اجزاء شامل مواد آلی اپوکسی، پلی استر و وینیل استر، سیمانی و ترکیبات آلی- غیرآلی است. میلگردها بعد از پرکردن سوراخ ها با یک حرکت پیچشی به داخل سوراخ وارد می شود.

علاوه بر این از سیستم های کپسول شیشه ای کاشت میلگرد نیز استفاده می شود. این کپسول ها حاوی موادی هستند که ترکیبات رزینی آن در بخش محصولات و چسب کاشت میلگرد توضیح داده شد. این کپسول ها در داخل سوراخ قرار داده می شوند و سپس میلگرد یا بولت با استفاده از چکش به داخل سوراخ وارد می شود، که باعث می شود کپسول شکسته و در نتیجه کپسول ها از بین رفته، رزین و ماده سفت کننده ترکیب می شوند.

مراحل اجرای کاشت شیمیایی میلگرد یا کاشت شیمیایی آرماتور

  • انتقال بار در سیستم روش کاشت میلگرد

میلگردهای مهاری در روش کاشت میلگرد براساس کاربرد به دو نوع تقسیم می شوند:

  • میلگردهای مهاری در بتن بدون اتصال تقویت شده: این میلگردها بار را همانند بولت های مهاری به بتن منتقل می کنند.
  • میلگردهای مهاری در بتن با اتصال تقویت شده: این میلگردها همانند وصله های تقویتی عمل می کنند.

در این دو حالت انتقال بار کاملاً متفاوت است.

در حالت اول باید بار توسط بتن اطراف آن تحمل شود که با استفاده از تنش کششی حجم نسبتاً بالایی از بتن تأمین می شود. درآمدن میلگردهای کاشت شده و یا شکستن بتن باعث جلوگیری از این اتفاق خواهد شد.در حالت دوم، بار با فشردن شمع ها به میلگردهای درجا منتقل می شود و تنش کششی بتن به صورت موضعی عمل می کند. شکاف برداشتن پوست بتن باعث جلوگیری از این اتفاق خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>