اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

سرب خالص یکی از عناصر سنگین موجود در طبیعت، با جرم اتمی 82 بوده که مصارف بسیار زیادی در تولید لوازم خانگی و اسباب بازی و صنعت دارد. البته به جهت مسمومیت، استفاده از آن در تولید اسباب بازی و لوازم آرایشی محدود شده است. بهبود خواص فیزیکی سرب به صورت آلیاژ با فلزات دیگر نظیر آلومینیوم موجب شده همچنان در صنعت به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

سرب خالص نیز علاوه بر مصارف صنعتی، با درجه خلوص بالای 99 درصد در شیلدینگ و تولید محافظ های سربی هسته ای، سربکوبی اتاق سی تی اسکن و رادیولوژی و … مورد استفاده قرار می گیرد.سرب مورد استفاده در سربکوبی مراکز تصویر برداری با اشعه ایکس با توجه به محاسبات kv و workload در ضخامت های معمول 0/75، 1/5، 2 و 2/2 میلیمتر تولید می شوند.

از آنجا که این محاسبات، ضخامت مورد نیاز جهت سربکوبی و ایزولاسیون مرکز تصویر برداری را نشان می دهد. تغییر درجه خلوص سرب بدون کاهش ضخامت ورق سربی می تواند سود تولید کننده را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد. لذا لازم است در انتخاب درجه خلوص سرب دقت زیادی شده و از سرب مخصوص استفاده نمایید.

با تحقیقاتی که در دهه های اخیر در زمینه پرتوهای یون ساز از جمله اشعه ایکس انجام شده و انتشار نتایج آنها، تأثیرات نامطلوب آن بر هیچ فردی پوشیده نیست. با وجود متمرکز نمودن اشعه، بهینه نمودن توان خروجی و زمان اکسپوز، باز هم پرتو منتشر شده از دستگاه های پرتوان انرژی خود را از دست نداده و در فضا منعکس می شود. لزوم حفاظت افرادی که به طور مداوم در معرض این تشعشعات قرار می گیرند، آشکار می شود. یکی از راهکارهای کاهش انرژی این تشعشعات، ایزوله کردن محوطه و اطراف دستگاه توسط عناصری نظیر سرب ( که دارای عدد جرمی بالایی هستند) است.

در حال حاظر سربکوبی دیوار در طراحی و ساخت محافظ های پرتو در خارج از کشور به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. اما نکته ای که در اینجا باید به آن توجه نمود روش بکار گیری و نوع سرب مورد استفاده برای تهیه اینگونه محافظ ها است. از آنجا که سرب استفاده شده برای طراحی اتاق های پرتو خارج کشور سربی مخصوص با درجه خلوص 99٪ است، اهمیت این موضوع بخوبی آشکار می شود که هر نوع سرب با هر درجه خلوصی مناسب ایزوله نمودن اتاق های پرتو نیست.

در روش تولید ورقه های سربی در ایران، نه تنها سرب های تولیدی از این درجه خلوص برخوردار نیستند بلکه در تهیه این ورق ها علاوه بر افزوده شدن ناخالصی از ذوب مجدد ضایعات محصولات دیگر (که نیازی به خلوص بالا نداشته اند) نیز استفاده می شود.

نکات ضروری برای سرب کوبی دیوار

  • تهیه ورق سربی از محلی قابل اطمینان
  • توجه به ظاهر سرب ( سرب مناسب نباید با خراش دادن لایه لایه شود) و اطمینان از ضخامت آن
  • طریقه ایزوله نمودن نقاط حساس نظیر چهار چوب درب ها ٬ فاصله درب ها از شیلد سربی
  • انطباق کامل لایه ها بر روی هم
  • استفاده از دزیمتری مناسب بعد از اتمام کار بر روی دیوار
  • از همه مهم تر طریقه قرار گرفتن لایه ها بر روی دیوار ( سربکوبی تخصصی)
  • سربکوبی دیوار، کف و سقف اتاق های کار با اشعه ( پت اسکن، رادیولوژی، ماموگرافی، سی تی اسکن، آنژیوگرافی، رادیوگرافی دندان، OPG و …) مطابق با استاندارهای سازمان انرژی اتمی ( تحت نظر کارشناس ارشد فیزیک پزشکی) است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>