اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ستون

از ستون های سنگی می توان برای بهسازی بستر ضعیف قرار گرفته در زیر ساختمان های کوتاه مرتبه و یا سازه هایی نظیر مخازن ذخیره مایعات، پایه های پل ها، و همچنین مرمت پی های کارخانه ها و خاکریزها، به منظور کاهش مقدار قابل ملاحظه نشست استفاده نمود.

روش مذکور در واقع یک شیوه مقرون به صرفه جهت بهسازی خاک های ریزدانه و خاک های تراکم پذیر را ارائه می دهد. از طرف دیگر ستون های سنگی اغلب به دلیل سازگاری با محیط زیست، هزینه کم، کارائی و سهولت اجرا در خاک های ضعیف، مدت های زیادی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از بزرگ ترین معایب استفاده از ستون های سنگی در خاک های مسئله دار و دارای مقاومت پایین آن است که چنانچه خاک مورد نظر بسیار سست باشد به دلیل غالب شدن فشار وارده از پیرامون، محل متورم شدن به خاک احاطه کننده، ستون سنگی دچار گسیختگی می شود. در سال های اخیر به منظور افزایش کارایی ستون های سنگی، از ژئوگریدها به عنوان پوشش تقویت کننده مناسب برای ستون ها استفاده میشد. زیرا این مصالح دارای مقاومت کششی بالا و قفل شدگی قابل توجهی در ساختار شبکه ای خود با مصالح ستون های سنگی هستند.

عملکرد این پوشش ها به این گونه ای است که مصالح درشت دانه در بین شبکه های ژئوگرید محصور می شوند و با توجه به بالا بودن مقاومت کششی ژئوگریدها از گسیختگی و کمانش بیش از اندازه ستون سنگی جلوگیری به عمل می آید.

در خاک های نرم، ساخت سازه هایی مانند ساختمان، مخازن ذخیره، انبار و موارد مشابه آن روی خاک های ضعیف معمولاً منجر به نشست بیش از اندازه یا مسائل پایداری خواهد شد. به منظور کاهش و یا رفع مشکلات ناشی از نشست و یا ظرفیت باربری، بهسازی خاک با ستون های سنگی ممکن است مورد توجه قرار گیرد. به علاوه به علت نفوذپذیری بسیار زیاد مصالح ستون های سنگی، نرخ تحکیم در رس های نرم افزایش می یابد.

ستون های سنگی معمولی

برخلاف شمع های اتکایی، که بارهای وارده را از میان لایه های خاکی سست به لایه خاکی فونداسیونی صلب تری منتقل می کنند، ستون های سنگی معمولی، خصوصیات خاک سست را بهبود می بخشند. هنگامی که یک توده خاک ترکیبی بارگذاری می شود، ستون ها به علت مبادله بار بین دو نوع مصالح با توجه به سختی نسبی آنها، فاصله ستون ها و اندازه ستون ها، با خاک پیرامونی اندرکنش خواهند داشت.

ستون های سنگی معمول، عموماً با استفاده از شن های درشت دانه و سنگ های خرد شده که با دانسیته های مختلف متراکم می شوند، با توجه به شرایط سایت و روش نصب، ساخته می شوند. توده خاکی ترکیبی معمولاً جهت حمل بارهای نسبتاً سبک و متوسط مانند خاکریزها مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>