اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

رگولاتورها (تنظیم کننده های فشار) هم دارای انواع گوناگونی هستند و برای فشارهای مختلف ورودی و خروجی مختلف طراحی شده اند. رگولاتورها دارای دو فشارسنج هستند که یکی فشار داخل مخزن و دیگری فشار گاز خروجی را نشان می دهند. رگولاتورها در دو نوع کلی یک مرحله ای و دو مرحله ای تقسیم می شوند که این تقسیم بندی همان مکانیزم تقلیل فشار است. ذکر جزییات دقیق رگولاتورها در اینجا میسر نیست اما اطلاع از فرآیند تنظیم فشار برای هر مهندسی لازم است.

اجزا مشعل

  • شیرهای تنظیم گاز استیلن و اکسیژن
  • دسته مشعل
  • لوله اختلاط (لوله واسط مشعل)
  • قطع کن گاز مشعل
  • نازل (حلقه آتش)

کپسول استیلن

کپسول های استیلن را از فولاد مرغوب بدون درز با ضخامت جداره 4 الی 25 متر ساخته و جهت استقرار بر روی زمین، پایه چهار گوش را به کف آنها جوش می دهند. در سر این کپسول ها شیری نصب شده که در هنگام مصرف یا پرکردن مورد استفاده قرار گرفته و معمولاً برای محافظت از آن در هنگام حمل و نقل درپوشی روی آن بسته می شود.

کپسول های استاندارد استیلن دارای گنجایش معادل چهل لیتر بوده و در آنها استیلن را با فشار 51 بار پر می کنند. برای پیشگیری از تجزیه استیلن و خط انفجار در این فشار بالا لازم است که فضای داخل کپسول را از مواد متخلخل پر کرده و علاوه بر آن استیلن را در مایعی حل نمایند. برای این منظور از استن استفاده می شود. زیرا مایع استن، استیلن را به مقدار زیادی در خود حل می نماید.

برای جلوگیری از سرایت شعله به داخل کپسول استیلن (در صورت پس زدن شعله) بایستی حتماً در سر راه آن و شعله، مخزن اطمینانی که در داخل آن آب قرار دارد یا وسیله مشابه دیگری استفاده کرده یا قبلاً شیلنگ ها به شعله جوشکاری از یک شیر یک طرفه ای کمک گرفت.

کپسول اکسیژن

کپسول های اکسیژن را نیز از فولاد مرغوب انتخاب کرده و آنها را بدون درز می سازند پایه و قسمت آنها مشابه کپسول های استیلن بوده و حجم آن معمولاً 40 لیتر است. برای آنکه بتوانند مقدار بیشتری اکسیژن را در این کپسول ها جای دهند معمولاً اکسیژن را با فشار 150 بار در داخل آنها پر کرده و به این ترتیب می توان 6000 لیتر اکسیژن را در آنها جای داد. یکی از تفاوت های عمده این کپسول ها با کپسول ناتوان، ضخامت جداره آنها است که معمولاً مقدار آن را 8/75 میلیمتر انتخاب می کنند تا بتوانند فشار 150 بار را با اطمینان کامل تحمل نماید.

دستگاه تقلیل دهنده فشار از آنجائی که فشار گاز داخل کپسول ها زیاد بوده و با این فشار زیاد نمی توان جوشکاریکرد لازم است که به استفاده از دستگاه تقلیل دهنده ای فشار آنها را بر حسب نیاز تقلیل داده و جریان گاز یکنواختی را به صورت مشعل هدایت نمود. این دستگاه ها معمولاً به طور مستقیم به کپسول ها متصل شده و پایه خطوط انتقال گاز، قبل از شیلنگ های متصل به مشعل نصب می شود.

ترتیب روشن کردن مشعل

در شروع کار، قبل از شروع به جوشکاری لازم است که ابتدا نازل (حلقه آتش) مناسبی را با توجه به ضخامت میلگرد انتخاب کرده و آن را به دسته مشعل متصل نمود. بایستی فشار گازهای مصرفی را مشخص کرده و با در نظر گرفتن این فشارها و رعایت مراتب زیر اقدام به روشن کردن و تنظیم مشعل نمود.

  • شیر کپسول ها را به آرامی باز کنید تا از ایجاد صدمه به دستگاه های تنظیم فشار جلوگیری شود.
  • شیرهای روی دسته مشعل را به نوبت و به مقدار کمی باز کرده و در همان حال به رعت دستگاه فشار مربوط را با توجه به فشار کار مورد لزوم که قبلاً تعیین کرده اید تنظیم نمایید.

ترتیب خاموش کردن مشعل در خاتمه کار

برای آنکه خاموش کردن مشعل توام با ایجاد دود و انتشار آن در فضای کارگاه نبود و دستگاه های تنظیم فشار و شیلنگ گازها در زمانی که از دستگاه استفاده نمی شود و تحت فشار قرار نگیرد. لازم است مراتب زیرا رعایت نمایید.

  • ابتدا شیر سیلندر مشعل و پس از خاموش شدن شعله شیر اکسیژن آن را ببندید.
  • ابتدا شیرهای کپسول ها را بسته و سپس برای خروج گازها از داخل دستگاه تنظیم و شیلنگ های جوشکاری شیرهای روی دسته مشعل را باز نمایید تا گازها خارج شود.
  • پس از خروج گازها شیرهای روی دسته را بسته و پیچ تنظیم فشار دستگاه های تنظیم کاملاً باز نمایید تا فشار از روی ممبران آنها بر داشته شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>