اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

محل جوشکاری و محل استقرار کپسول های استیلن باید حداقل 14 متر از یکدیگر فاصله داشته باشند تا از برخورد و رسیدن جرقه به کپسول ها و احتمال انفجار و آتش سوزی جلوگیری شود.چنانچه شیر خروج اسیتلن یخ بزند باید با آب گرم یا کیسه شن داغ آن را گرم و باز کرد و هرگز نباید هیچ نوع شعله آتش جهت این منظور بکار برد.

کپسول های محتوی گاز اسیتلن و همچنین کپسول های خالی و نیز کپسول های اکسیژن را باید همیشه به طور قایم روی زمین قرار داد و با زنجیر و تسمه طوری آنها را به دیوار مهار کرد که مانع از وازگون شدن آنها شود. زیرا در صورت سقوط کپسول اسیتلن ممکن است بر اثر برخورد آن به پای کارگران یا یکی دیگر از اعضای آنان حادثه های خطرناکی به وجود آید و صدمات جبران ناپذیری در جهت معلولیت کارگران ایجاد نماید و همچنین امکان انفجار کپسول هم وجود دارد.

شیر باز و بسته شدن گاز باید سالم باشد و خوب کار کند. همچنین دستگاه تنظیم فشار نیز کار خود را به خوبی انجام دهد.کپسول اسیتیلن را نباید در معرض حرارت نور خورشید بخاری کوره یا تنور قرار داد. زیرا براثر حرارت، اسیتیلن تجزیه می شود و فشار درون کپسول بالا می رود و خطر انفجار به وجود می آید. به همین جهت باید هنگام جوشکاری گاه بگاه حرات بدنه کپسول استیلن را با دست لمس نمود و هر گاه حس شود که حرارت آن از حرارت دست بیشتر است به جهت احتیاط کار جوشکاری را موقتاً تعطیل نمود تا کپسول حرارت طبیعی خود را مجدداً به دست آورد.

هرگز نباید به طور ناگهانی شیر کپسول اکسیژن را به طور کامل باز کرد زیرا موجب سوختن شیر تقلیل فشار می شود و آتش سوزی به وجود می آید. چون جریان یافتن سریع اکسیژن متراکم در شیر تقلیل فشار را نیز از کار می اندازد.هرگز نباید شیر کپسول اکسیژن را روغنکاری و گریس کاری کرد. زیرا در صورت آلوده بودن شیر کپسول اکسیژن، به محض باز کردن انفجاری در شیر، تقلیل فشار رخ می دهد و کارگر جوشکار را دچار سوختگی شدیدی می کند.

قطعات لوله گاز استیلن را به وسیله بست اتصال به یکدیگر محکم کنید تا از هم جدا نشود. البته حتی الامکان باید سعی شود که از شیلنگ های یک تکه استفاده شود برای روشن کردن مشعل باید همیشه ابتدا شیر کپسول اکسیژن را باز کرد و سپس شیر کپسول استیلن را و در موقع خاموش کردن مشعل نیز باید بر عکس عمل کرد یعنی اول شیر کپسول استیلن و بعد شیر کپسول اکسیژن را بست.

از پرتاب کردن و غلتاندن سلیندر ها باید خودداری کرد.کپسول ها را باید به طور عمودی و دور از حرارت و نور مستقیم خورشید و اشعه و سرمای شدید انبار کرد.شیر سلیندر ها باید محکم بسته شوند و هیچ گونه نشتی نداشته باشند و موقع استفاده شیر باید به آهستگی و خیلی کم باز شود.شیر کپسول های خالی باید بسته باشند و کلا هک حفاظتی آنها نصب شود.

شیر سلیندر همیشه با دست باز و بسته شود و نباید از ابزار و آچار غیر استاندارد برای باز کردن و بستن آن استفاده نمود.سلیندرها را نباید با جرثقیل های سقفی حمل نمود.سلیندر های استیلن و اکسیژن را نباید با هم و در یک جا انبار کرد.به تاریخ تولید درج شده بر روی بدنه کپسول ها توجه کنید و از استفاده از کپسول های قدیمی و فرسوده و معیوب خودداری نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>