اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نانو

محققان مکزیکی با استفاده از ماده موجود در خاکستر، موفق به ساخت نانو پوشش کامپوزیتی شدند که در برابر دماهای بالا مقاوم است. این نانو پوشش می تواند در صنعت هوا و فضا مورد استفاده قرار گیرد. این پوشش برای استفاده در توربین های هوایی مناسب است.

دما در این نواحی به با لای هزار درجه سانتیگراد می رسد که موجب بروز زوال میکروساختاری در این توربین ها می شود. این زوال در نهایت منجر به تغییر خواص گرمایی و مکانیکی توربین شده و کارایی انرژی در توربین را کاهش می دهد.

در این پروژه محققان به دنبال ساخت مواد پیشرفته مبتنی بر نانوکامپوزیت بودند که بتواند ساختار سوپر آلیاژ را محافظت کند. برای این کار پژوهشگران از خاکسترهای سرامیکی حاوی نانوذرات مختلف برای ساخت نانوکامپوزیت استفاده کردند. می توان از موالیت نیز استفاده کرد، موالیت ماده موجود در خاکستر است که پایداری حرارتی و شیمیایی با لایی دارد.

این ماده به عنوان ماتریکس سرامیکی به همراه نانو ذرات مختلفی مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت نانو کامپوزیتی با هدایت گرمایی پایین به دست آمد که قادر به حفاظت از سطح سوپرآلیاژها است. موالیت تا پیش از این به عنوان یکی از پسماندهای صنعتی و عامل آلودگی محیط زیست شناخته می شد. به طوری که در شمال مکزیک در اثر سوزاندن ذغال سنگ در صنعت این ترکیب موجب آلودگی محیط زیست این منطقه می شود.

شبکه فنولی علی رغم دارا بودن برخی مزایا، محدودیت هایی را نیز داراست. زغال حاصل از آن به راحتی دچار خوردگی مکانیکی می شود و پس روی سطح عایق سریع تر انجام می گیرد. به عبارت دیگر با کاهش ضخامت عایق، زمان عملکرد آن دچار کاهش می شود. در طرح حاضر تلاش شده از نانو ذرات غیر اکسیدی فوق دمای بالا به منظور بهبود خواص حرارتی و مکانیکی این رزین در شرایط عملیاتی سازه های فضایی تحت دمای بالا، به عنوان فاز پر کننده استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>