اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نانو

پوشش ها از دیرباز به منظور محافظت از سطح ابزار و قطعات مختلف در برابر آسیب های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته اند. پوشش های سد حرارتی، پوشش هایی هستند که از نفوذ حرارت به زیر لایه جلوگیری می کنند. این نوع پوشش ها بر روی ابزار و قطعاتی از قبیل اجزای داخلی موتور هواپیما، توربین های گازی و تجهیزات برش نشانده می شوند.

تلاش در جهت بهبود عملکرد این پوشش ها و اعطای خواص بیشتر از جمله خواص ضد سایش و خوردگی موضوعات تحقیقات بسیاری از محققان حوزه هوا فضا در سال های اخیر بوده است.یکی از مواد مورد استفاده به عنوان ماتریس پلیمری در نانو کامپوزیت های تحت دمای بالا، رزین فنولیک است.

شبکه فنولی علی رغم دارا بودن برخی مزایا، محدودیت هایی را نیز داراست. زغال حاصل از آن به راحتی دچار خوردگی مکانیکی می شود و پس روی سطح عایق سریع تر انجام می گیرد. به عبارت دیگر با کاهش ضخامت عایق، زمان عملکرد آن دچار کاهش می شود. در طرح حاضر تلاش شده از نانو ذرات غیر اکسیدی فوق دمای بالا به منظور بهبود خواص حرارتی و مکانیکی این رزین در شرایط عملیاتی سازه های فضایی تحت دمای بالا، به عنوان فاز پر کننده استفاده شود.

به دلیل استفاده از ذرات نانو متری و در نتیجه بالا بودن نسبت سطح به حجم، مقادیر بسیار کمتری از این ذرات در مقایسه با ذرات میکرونی مورد نیاز است که این موضوع موجب کاهش هزینه تولید این پوشش ها می شود. زیرکونیوم دی بورید نوعی سرامیک فوق دمای بالا با نقطه ذوب بیش از 3200 درجه سانتی گراد است. این سرامیک از ویژگی های بی نظیری همچون سختی، هدایت الکتریکی و مقاومت در برابر خوردگی و سایش فوق العاده برخوردار است. با این وجود موانعی بر سر راه تولید این ماده پر کاربرد وجود دارد.

ذرات زیرکونیوم دی بورید در مقیاس نانومتری تهیه شده و به عنوان فاز پر کننده در پوشش نانو کامپوزیتی با زمینه رزین فنولیک مورد استفاده قرار گرفته است. این نانو ذرات در دمای بالا و همچنین حضور اکسیژن دچار سوزش می شود. در ادامه ترکیبات اکسیدی حاصله ذوب می شوند و خلل و فرج زمینه پلیمری را پر می کنند و از این طریق مانع نفوذ شعله و اکسیژن به سطح زیرلایه می شوند.

این پوشش ها در تولید قطعات حساس صنعتی از جمله در صنایع هوا فضا جهت ساخت عایق های حرارتی، بدنه های مورد استفاده در شرایط مافوق صوت و ناپایدار، توربین های گازی، ابزار برش و بوته های نگهداری فلز مذاب کاربرد دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>