اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

آسفالت ماده ای سیاه، چسبناک و بسیار چسبنده یا شبه جامد است. آسفالت ماده ای ترکیبیی است کیه از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می شود. در ساخت جاده، باند فرودگاه و پشت بام ساختمان ها به کار گرفته می شود. آسفالت طبیعی به صورت عام به مایع غلیظ، شبه جامد که عمدتاً از هیدروکربن ها و مشتقات آنها تشکیل شده و در کربن دی سولفید به طور کامل حل می شود. آسفالت با توجه به نحوه کاربرد و اختلاط، به سه دسته آسفالت گرم، آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم بندی می شود.

گوگاس

یکی از عوامل توسعه هر کشور وجود راه ها و جاده های مواصلاتی، اتوبان ها و بزرگراه های مناسب و با کیفیت است و عامل مهم در اجرای توسعه راه ها وجود مصالح و ماشین آلات مناسب است. آسفالت که نقش اساسی در توسعه راه ها را دارد همواره با محدودیت تولید مواجه بوده است و این محدودیت به دلیل محدود بودن قیرهای پالایشگاهی است.

در سال های اخیر نیز به دلیل افزایش قیمت نفت خام و سوخت های فسیلی عملاً قیر که در سال های گذشته کالای کم ارزش محسوب می شد به ارزش واقعی خود رسیده و عملاً هیچ ماده دیگری نیز تا کنون با توجه به مسائل اقتصادی و کیفی نتوانسته جایگزین مناسبی برای آن باشد.

در سال های اخیر به جهت افزایش نرخ سوخت های فسیلی، تحقیقات مختلفی در این خصوص انجام شده که از مهم ترین آنها اضافه شدن ترکیب نوعی گوگرد اصلاح شده در قیرهای پالایشگاهی است. با توجه به این شرایط واحد تحقیق و استفاده از آزمایش های معتبر بین المللی، پس از سال ها تحقیق موفق به تولید نوعی افزودنی اصلاح کننده جایگزین قیر در آسفالت با نام تجاری گوگاس شده است.

گوگاس نوعی ترکیب سولفور پلیمر است که به رنگ خاکستری و به شکل پوکه یا پلت های گرد کوچک وحباب مانند دیده می شود. این ماده وزن مخصوصی بالاتر از قیر داشته و به علت همراه داشتن ترکیبات جاذب بوی خاص پس از ذوب و بوی گوگرد خالص را ندارد و نیز مقاومت بالاتری از گوگرد در مقابل آتش گرفتن ازخود نشان می دهد. حرارت قیر مذابی که روی مصالح در میکسر کارخانه آسفالت اسپری می شود برای ذوب نمودن آن کافی است.

این ماده پس از اختلاط با آسفالت با نفوذ، به ساختار قیر، استحکام فزاینده ای می بخشد و ضمن آن سطوح آغشته به قیر مصالح سنگی به مرور با افزایش کریستال ها به زبری گراییده و دانه بندی را در خود قفل می کند. این کریستال ها پس از شکستن نمونه های آسفالت گوگاس به شکل ذرات درخشان قابل مشاهده است. ولی موردی که در ظاهر مشاهده نمی شود رشته های بسیار ظریف سولفور پلیمری است که همانند الیاف در لابلای آسفالت، مقاومت خمشی و کششی قیر را که با گرم و سرد شدن های متوالی از تولید تا حمل دچار شکنندگی شده، افزایش می دهد.

لازم به ذکر است در حال حاضر بر خلاف دستورالعمل های فنی، اکثر کارخانه های آسفالت و حمل کنندگان و پخش کنندگان قیر از حرارت مستقیم به جای حرارت غیر مستقیم، برای گرم و ذوب نمودن آن استفاده می کنند. به علت مقاوم نبودن ساختار پلیمری قیر طبیعی، شکنندگی آن افزایش بسیار زیادی می یابد که ترکیبات پلیمری گوگاس به ترمیم آن کمک می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>