اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

افزودنی گوگاس دارای مواد جاذب بخار است لذا بسیاری از مشکلات مربوط به تصعید شدن مواد فرار قیر حین ساخت آسفالت و اجرای آن کاهش می یابد.مخلوط گوگاس دارای افزودنی هایی برای کاهش و جذب بوی ناشی از گرم شدن گوگرد و دیگر گازهایی است که توسط مخلوط آسفالت تولید می شود.

در فرآیند تولید و اجرای آسفالت، مخلوط های حاوی گوگاس در دماهایی پایین تر از دمای آسفالت معمولی تولید می شود که بدین ترتیب بو و میزان گاز SO2 به زیر حد استاندارد زیست محیطی و S2H تقریباً حذف می شود. کنترل دما نیز بسیار ساده و حتی می تواند با نصب سنسور هایی به صورت اتوماتیک در کارخانه های آسفالت صورت گیرد.

با توجه به اینکه افزودنی گوگاس (برخلاف قیر) ساختار آلی هیدروکربنی ندارد، این امر منجر به کاهش محسوس انتشار ترکیبات آلی فرار بسیار مضر و حلقوی نیز، حین تولید، حمل و اجرای آسفالت می‌شود.حتی در صورت انجام کنترل دستی صحیح مراحل تهیه مخلوط با اپراتور و کنترل دمای اختلاط، در آسفالت حاوی گوگاس تصعید گازهای مضر نظیر SO2 و اسید سولفوریک ناچیز بوده و بسیار پایین تر از مقادیر مندرج در استاندارد اروپا و نیز مقادیر مجاز EPA خواهد رسید.

با توجه به کاهش دمای قیر و حتی مصالح هنگام استفاده از گوگاس، میزان انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن کاهش می یابد.گوگاس دارای افزودنی های مخصوص است که به منظور به حداقل رساندن بوی مواد در طول فرایند تولید، حمل و پخش آسفالت در آن بکار رفته است.گوگاس غیر سمی است. با آب برهمکنش نمی دهد و جاذب رطوبت نیست.گوگاس در برابر اشعه UV غیرحساس است.

آسفالت تهیه شده با گوگاس در مقایسه با آسفالت معمولی باعث می شود که منابع مورد نیاز جاده سازی کمتر استفاده شود.آسفالت حاوی گوگاس به طور معمول در دماهایی حدود 21 تا 51 درجه سانتی گراد کمتر از آسفالت گرم معمولی تولید می شود. این امر باعث صرفه جویی در باعث مصرف انرژی در کارخانه های آسفالت می شود.در صورت اقدام به بازیابی آسفالت اولاً روسازی های حاوی گوگاس بازیافت پذیرند. ثانیاً در دماهای پایین تر از آسفالت های متداول بازیافت می شوند.

به دلیل مقاومت بیشتر روسازی حاوی گوگاس، ضخامت آسفالت می تواند کاهش یابد. این امر باعث کاهش چشمگیر میزان دی اکسید کربن در مقایسه با آسفالت معمولی می شود.ترکیبات موجود در قیر حاوی بسیاری مواد سرطانزای اثبات شده که با حرارت و انحلال در آب و سایر حلال ها بوفور سال هاست که به محیط زیست وارد می شود. ولی بوی اندک گوگرد در گوگاس جدید به کمتر از میزان مجاز در شاخص هوای پاک رسیده است. گوگرد در مواد غذایی همچون سیر به وفور موجود است. سیر از نظر بالا بودن مقدار گوگرد موجود در آن بی نظیر است.

پدیده پیر شدگی قیر که یکی از مهم ترین عوامل تخریب زودرس آسفالت گرم است با گوگاس، اصلاح ساختار صورت گرفته و نیاز به انجام عملیات ترمیمی و روکش متعدد کاهش خواهد داد.علت پیر شدگی کاهش وزن قیر در اثر حرارت، اکسیداسیون و اشعه uv و تبدیل روغن به رزین و رزین به آسفالتین است که آزمایش افت وزنی قیر می تواند معیاری خوب برای پیش بینی این پدیده باشد. نکته قابل ذکر دیگر این است که حداکثر میزان افت وزنی مطابق آیین نامه، برابر 0/8٪ است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>