اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

زلزله

معیار ماکزیمم تنش مجاز بتن یک تصور کیفی از سدهای تحت اثر زلزله را مشخص می کند. و این بدین خاطر است که سازه دارای ظرفیت میرایی بزرگ تری نسبت به آنچه در تحلیل دینامیکی در نظر گرفته می شود، است (ترک های مویی، بازشدگی درز - ویسکوالاستوپلاستیک بتن).

این نگرش با رفتار موجود سدهای بتنی که تحت اثر زلزله واقعی پایدار مانده اند، صدق می کند یعنی اگر چه تنش به دست آمده خیلی بزرگ تر از مقاومت کششی مجاز بوده است ولی با این حال به خوبی عمل کرده اند.در هنگام زلزله، تنش ها در مقطع، چندین برابر مقاومت کششی شده و بنابراین ترک هایی در بدنه بتن به وجود می آید.

المان ترک و مکانیک شکست

یک ترک می تواند شامل چند المان ترک باشد. که به صورت مستقل از یکدیگر باز و بسته می شوند. از این المان ها می توان برای محاسبه میزان تنش انتقال یافته در سطوح ترک به علت قفل و بست بین دانه ها استفاده نمود. برای بارگذاری دوره ای رابطه مناسب ما بین تنش برشی و تغییر مکان برشی تعریف می شود.

المان ذکر شده در میان المان های اصلی سازه و در محل ترک ها تعریف می شود.مدل های گسترش ترک به دو دسته مکانیک شکست خطی و مکانیک غیر خطی تقسیم می شود. مهم ترین مرحله برای استفاده از معیارهای ارائه شده تعیین مشخصات هندسی ترک است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>