اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اتصالات


اتصالات سقف پیش ساخته با هسته توخالی به یکدیگر

اتصالات طولی میان قطعات سقف های پیش ساخته با هسته توخالی مجاور یکدیگر، از اهمیت خاصی برای تامین یکپارچگی سازه ای دیافراگم سقف و انتقال تیروهای برشی افقی حاصل از دیافراگم به عناصر مقاوم باربر جانبی برخوردارند.

به علاوه این اتصالات باید قادر به انتقال نیروهای برشی قائم و تغییر شکل های حجمی ناشی از حرارت و انفباض میان دو قطعه مجاور هم نیز باشند. در این رابطه، ابتدا نمونه هایی از مشخصات هندسی مربوط به برخی از سقف های پیش ساخته با هسته توخالی ارائه می شود. سپس به معرفی مشخصات و جزییات کامل هندسی مربوط به محل اتصال طولی میان دو قطعه پانل پیش ساخته مجاور یکدیگر پرداخته خواهد شد.

اتصال سقف با هسته توخالی به دیوار برشی بتن مسلح درجا

اتصال سقف پیش ساخته با هسته توخالی به دیوار برشی بتن مسلح درجا، نقش بسیار مهمی را در اتنقال نیروی برشی از دیافراگم سقف به سیستم مقاوم باربر جانبی بر عهده دارد. این نوع اتصال را نیز با توجه به عمود بودن یا موازی بودن امتداد سقف های پیش ساخته (با هسته توخالی) با دیوار برشی بتن مسلح درجا، به ترتیب می توان به دو دسته اتصالات تکیه گاهی و غیر تکیه گاهی تقسیم نمود.

در این اتصال به منظور تامین طول نشیمن کافی برای سقف های پیش ساخته در محل اتصال به دیوار برشی و عدم کاهش ضخامت مقطع دیوار، طراحی و اجرای کربل نشیمن به صورت درجا در گره اتصال اجتناب ناپذیر است.لازم به ذکر است، در محل اتصال تکیه گاهی سقف پیش ساخته با هسته توخالی به دیوار برشی بتن مسلح درجا، باید مشابه جزییات ذکر شده گذشته، یک کلاف بتن مسلح درجا اجرا شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>