اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

در طول ماه های سرد، بیشتر مخلوط های نگهداری مورد استفاده، مخلوط هایی هستند که در دپو ذخیره شده اند. این مخلوط ها را می توان در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، تولید و حمل نموده و جهت استفاده بعد ی، در مناطق دور دست ذخیره نمود. به واسطه ویژگی این نوع آسفالت می تواند در مسافت های طولانی حمل و سپس پخش شود.

این مخلوط ها تا مدت شش ماه قابل استفاده بوده و بدون استفاده از حرارت، کارایی دارند. معمولاً پوسته نازکی بر روی سطح دپو شکل می یابد، اما زیر این پوسته، مخلوط هنوز هم دارای مشخصات یک مخلوط تازه تولید شده است. تولید مخلوط های ذخیره جهت عملیات نگهداری، نسبتاً ساده است. به منظور جلوگیری از آلودگی، مخلوط آماده شده باید در محلی تمیز ذخیره شود. این محل نباید گود باشد، تا آب وارد مخلوط نشود. مخلوط آسفالتی را به شکلی در کارگاه بایستی دپو نمود، که آب باران کمتر در آن نفوذ نماید.

ذخیره نمودن مخلوط در محدوده ای سر پوشیده (در صورت موجود بودن)، قابلیت کار مخلوط را به بهترین شکل حفظ می نماید. هم قیر امولسیون و هم قیر محلول، موجب ایجاد خصوصیات کارایی درازمدت در مخلوط های نگهداری می‌شوند. افزودن حلال هایی نظیر نفت سفید، حتی در قیر امولسیون، موجب دوام و پایایی گسترده مخلوط های سرد لکه گیری می‌شود. عمر دپو تا میزان زیادی بستگی به فرمولاسیون قیرهایامولسیونی و محلول دارد. کارایی مخلوط، با استفاده از امولسیونی حاصل می شود که حاوی مقداری حلالباشد.

عمر دپو و کارایی در دمای پایین، ارتباط مستقیمی با میزان حلال موجود در قیرهای امولسیونی و محلول دارد. استفاده از حلال ها در مواد قیری، به دلیل مسایل زیست محیطی محدود است. اما به هر شکل، قیرهای امولسیون، معمولاً دارای میزان حلال خیلی کمتری (درحدود 2 درصد) نسبت به قیرهای محلول مورد نیاز جهت مخلوط های دپو هستند.از قیرهای نرم نیز می توان برای افزایش و بالا بردن خصوصیات کارایی مخلوط لکه گیری استفاده نمود.

مخلوط های آسفالتی سرد لکه گیری با مصرف فوری

استفاده از قیرهای امولسیون و محلول در آماده سازی مخلوط های نگهداری جهت استفاده سریع، بسیار موثر است. عمل مخلوط کردن قیر و سنگدانه را می توان در یک مخلوط کن انجام داده و آن را به محل ترمیم، حمل نمود. در این نوع مخلوط ها، حرارت دادن مصالح سنگی ضروری نیست زیرا بدون آن نیز چسبندگی و اندود خوبی ایجاد می شود.

قیرهای امولسیون حاوی مقادیر اندک حلال، معمولاً بهترین مخلو ط های سرد لکه گیری را تولید می کنند. مخلوط تا زمانی که تمامی حلال تبخیر شو د، به مقاومت کامل نمی رسد. همچنین به دلیل زمان لازم جهت عمل آوری، پیش از جریان ترافیک بر روی قطعه، نباید مخلوط های لکه گیری را با مقدار زیادی آب پخش نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>