اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سازه پوسته ای


ضخامت

ضخامت کل یک پوسته بتن آرمه نباید در پوسته های دارای انحنای یک طرفه کمتر از 50 میلی متر، در پوسته های دارای انحنای دو طرفه کمتر از 40 میلیمتر و در پوسته های پیش ساخته کمتر از 25 میلیمتر است. با توجه به ملا حضات اجرایی ضخامت اکثر پوسته ها را عموماً بین 80تا 120 میلیمتر در نظر می گیرند.

دهانه و عرض وتر قوس

به منظور آن که ابعاد تیرهای لبه و آرماتور بندی آن در محدوده قابل اجرا قرار داشته باشد، دهانه پوسته های بتن آرمه نباید بیشتر از 30 متر باشد. برای دهانه های بزرگ تر می توان از تیرهای لبه پیش تنیده استفاده نمود. عرض عضو لبه به 2 تا 3 برابر ضخامت پوسته محدود می شود. در پوسته هایی که عرض وتر قوس آن ها از دهانه شان بزرگ تر است ترجیح می باید عرض وتر قوس 3 تا 6 برابر قوس باشد.

نیم زاویه مرکزی (نصف زاویه مرکزی)، نیم زاویه مرکزی باید بین 30 تا 45 درجه باشد. اگر این زاویه از 45 درجه کمتر باشد، می توان از تأثیر بار باد چشم پوشی کرد. برای زوایای بزرگ تر با شیب تند ممکن است در قالب بندی به قالب پشت گیر نیاز داشته باشید.

آرماتور گذاری پوسته

در پوسته های با ضخامت 50 میلی متر قطر میلگرد ها نباید از 10 میلیمتر بیشتر باشد. این قطر در پوسته های با ضخامت 65 میلی متر نباید از 122 میلیمتر و در پوسته های دارای ضخامت بیش از 65 میلی متر نباید از 16 میلیمتر بیشتر باشد. در نواحی اتصال یعنی در جاهایی که ضخامت پوسته بیشتر می شود، استفاده از میلگردهای با قطر بیشتر مجاز است. فاصله بین میلگردها نباید از 5 برابر ضخامت پوسته بیشتر باشد.

پوشش بتن روی میلگرد باید حداقل برابر 12 میلی متر و یا برابر بعد اسمی آرماتور باشد. به طور کلی در سازه های پوسته ای، پوسته نازک حداقل آرماتور به میزان 0/15 درصد سطح مقطع ناخالص در جهت اصلی توصیه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>