اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اپوکسی

برای یک تزریق موفقیت آمیز لازم است نسبت به بخش بندی مناسب محل و ترکیب متناسب مواد اپوکسی، دقیقاً بر اساس دستورالعمل تولید آن، اقدام شود.قبل از شروع اجرا باید اطمینان حاصل شود که لایه درپوش و پستانک های تزریق به خوبی در جای خود محکم و پایدار باشند تا بتوانند فشار ناشی از تزریق را تحمل کنند. آغاز تزریق باید از عریضترین نقطه ترک در سطوح افقی شروع شود (پیش از قراردادن لایه درپوش، این نقطه باید مشخص شود).

در ترک های قائم تزریق معمولاً باید از پایین به بالا صورت گیرد. عمل تزریق باید تا حد امکان ادامه یابد. اگر یکی از ورودی های مجاور شروع به پس زدن ماده و تراوش به خارج نمود.عملیات تزریق در ورودی فعلی باید متوقف و درپوش آن بسته شود و ادامه عملیات از دورترین پستانک که در حال تراوش است (نسبت به نقطه فعلی) ادامه یابد.غالباً ترک های مویی با روش پمپاژ تا پس زدن پر نمی شوند. برای این ترک ها باید برای مدت 5 دقیقه نسبت به تزریق اپوکسی با فشار بالا اقدام نمود (حدود 1/3 مگاپاسکال).

انتخاب فواصل نزدیک به هم برای پستانک ها باید مبتنی بر قضاوت و فلسفه طراحی صورت گیرد. زمانی که تزریق درون یک ورودی تمام شد باید سریعاً درپوش آن بسته شود.برای تزریق درون ترک های خیلی تنگ یا افزایش سرعت تزریق می توان از فشار بالا استفاده نمود. هر چند که در هنگام استفاده از فشار بالاتر باید مراقبت های ایمنی در خصوص ترکیدن لایه درپوش یا پریدن پستانک ها صورت گیرد.

برداشتن پستانک ها و لایه درپوش

به محض اینکه کار تزریق به پایان رسید باید پستانک ها و لایه درپوش را با حرارت دادن، تراشیدن یا دستگاه ساب مکانیکی از روی سطح برداشت. اگر نمای ظاهری کار اهمیت نداشته باشد، لایه درپوش می تواند در محل باقی بماند. اما اگر برداشتن کامل لایه مورد نظر باشد، برای رسیدن به یک سطح تمیز و کاملاً صیقلی می توان از دستگاه ساب سطحی استفاده نمود.

چگونگی کنترل تعمیر ترک

برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن تزریق، کنترل کیفیت به وسیله مغزه گیری یا آزمایشات غیر مخرب (NDE) انجام می شود.

آزمایش مغزه گیری

محل گرفتن مغزه ها باید طوری انتخاب شود که موجب قطع میلگردهای فولادی نشود. در نقاطی از عضو که تنش ها بیشتر است یا از نقاط زیر خط تراز آب نباید اقدام به مغزه گیری نمود. در صورت مواجهه با مشکلاتی از این قبیل، تعیین محل مغزه گیری بر عهده مهندس مشاور می باشد. قبل از اینکه یک مغزه حفاری و خارج شود، باید اطمینان حاصل شود که ناحیه تزریق اپوکسی درون آن مغزه قرار گرفته باشد.

مغزه گیری (معمولاً با قطر 50 میلیمتر) برای کنترل میزان نفوذ مؤثر ماده اپوکسی انجام می شود. بازدید چشمی از مغزه ها درجهت مشخص نمودن میزان نفوذ اپوکسی در ترک صورت می گیرد. بر روی مغزه ها می توان آزمایشات مقاومت فشاری و مقاومت کششی را بر اساس ASTM C 42 انجام داد. در انتها، جای خالی مغزه ها باید (بعد از مراحل آماده سازی سطح) با یک ملات منبسط شونده یا ملات اپوکسی سازگار با بتن موجود و همچنین با بتن اطراف محل مغزه پر شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>