اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میکروشمع

میکرو شمع ها، شمع هایی با قطر کمتر از 300 میلیمتر هستند که با حفر گمانه، قرار دادن آرماتور و تزریق دوغاب اجرا می شوند. مزایای خوب میکرو شمع ها باعث استفاده روز افزون این تکنولوژی در مسلح سازی پی ها شده است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اجرای میکرو شمع ها، کمترین دست خوردگی را در محیط خاک ایجاد می کند و نیز حجم خاکبرداری در اجرای آن کم است.
  • می توان آنها را به آسانی به صورت مایل اجرا کرد.
  • جهت بهسازی پی سازه های موجود به راحتی قابل استفاده بوده و در مکان های مسقف با فضای بالاسری کم قابل اجرا است.
  • میکرو شمع هایی مایل قابلیت تحمل بارهای افقی و قائم را دارند.
  • رفتار لرزه ای خوبی به خاطر انعطاف پذیری دارند.

مشاهدات بعد از زلزله شواهد خوبی از نحوه عملکرد شمع ها تحت اثر بار زلزله است. درجات مختلفی از آسیب سازه ای با توجه به انواع مختلف شمع ها و زاویه های انحراف شمع های نگهدارنده سازه قابل مشاهده است.با توجه به زلزله های اخیر عملکرد مناسبی از ریز شمع ها که به نوعی شمع های اصطکاکی هستند دیده شده است. با این حال مطالعات کافی و متناسب در مقیاس های واقعی انجام نشده و نیاز به انجام مطالعات بر روی رفتار دینامیکی ریز شمع ها کاملاً مشهود است.

میکرو شمع ها

میکرو شمع ها اولین بار در اوایل دهه 1950 در ایتالیا به عنوان یک روش ابتکاری برای زیربندی ساختمان های تاریخی و بناهای یادبود که به مرور زمان و به خصوص در زمان جمگ جهانی دوم آسیب دیده بود، ابداع شد. یک سیستم زیربندی موثر و مطمئن به عنوان تکیه گاهی برای بارهای سازه ای با حداقل تغییر مکان مورد نیاز بود که در مکان های محدود و با دسترسی دشوار قابل اجرا باشد و نیز حداقل دست خوردگی را در سازه های موجود ایجاد کند.

روش های خاص حفاری و تزریق که در اجرای میکرو شمع ها مورد استفاده قرار می گیرند بعلت ایجاد اتصال مقاومی بین دوغاب و خاک می شود و این مسئله موجب افزایش ظرفیت باربری در سطح تماس دوغاب و زمین می شود. دوغاب تزریق شده بار اعمال شده به میکرو شمع ها را به وسیله اصطکاک از آرماتور به زمین در ناحیه اتصال انتقال می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>