اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میانقاب

در صورتی که میانقاب به قاب متصل باشد باید اثرات میانقاب بر سازه و مقاومت میانقاب را برای تحمل نیروهای وارده کنترل نمود. برای آن که سازه مستقل از میانقاب کنترل شود یا به عبارتی اثرات اندرکنش قاب و میانقاب در محاسبات لحاظ نشود باید میانقاب از قاب جدا شود.در صورت جدا نمودن میانقاب از قاب با توجه به مقاومت داخل صفحه میانقاب ها و عدم اعمال نیرویی از قاب به میانقاب، میانقاب در داخل صفحه خود دچار خسارت نمی شود ولی همواره این خطر وجود دارد که در حرکت خارج از صفحه خود دچار خسارت یا فروریزش شود.

بنابراین باید حرکت خارج از صفجه میانقاب کنترل شود. برای آنکه رفتار میانقاب در خارج از صفحه خود به صورت طره عمل ننماید و عملکردی مشابه تیر دو سر مفصل داشته باشد، باید لبه فوقانی به شکل مطلوبی مهار شود.با توجه به ابعاد واحدهای گسسته ممکن است در رج آخر اتصال مناسبی بین میانقاب با تیرها ایجاد نشود. به همین دلیل پیشنهاد می شود رج آخر میانقاب های با مصالح گسسته را با آجر فشاری به صورت مورب اجرا نماید و از هر دو طرف نیز پلاستر کاسه سیمان اجرا شود.

اگر میانقابی به نحوی از قاب پیرامون آن جدا شود به گونه ای که در هنگام تغییر مکان جانبی سازه دچار تغییر شکل نشود و در باربری جانبی نقش ایفا ننماید، میانقاب غیر سازه ای تلقی می شود. میانقاب های غیر سازه ای از سه طرف با فاصله از قاب پیرامون خود اجرا می شوند ولی با توجه به مشکلات اجرایی و ضعف در ایستایی دیوار در هنگام اعمال بار خارج از صفحه پیشنهاد م یشود جداسازی از طرفین دیوار صورت پذیرد.

با توجه به عملکرد قاب، در قاب های مهاربندی شده در صورتی که میانقاب از دو طرف جدا شود میانقاب به صورت میانقاب غیر سازه ای خواهد بود چرا که تأثیری در ظرفیت باربری جانبی سازه نخواهد داشت و سازه تغییر مکان جانبی خود را تجربه خواهد.

همچنین در صورتی که جداسازی میانقاب از قاب در قاب های گیردار اجرا شود میانقاب در برابر تغییر مکان جانبی سازه مقاومتی ایجاد نمی نماید. با توجه به رفتار تیر و ستون در قاب های خمشی این نکته حائز اهمیت است که جدایی میانقاب از ستون باعث می شود مفصل لاستیک در ستون در محل واقعی خود و بعد از تشکیل مفصل پلاستیک در تیر تشکیل شده که این امر به بهبود عملکرد سازه منجر می شود. بنابراین، در این حالت نیز میانقاب به صورت غیر سازه ای خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>