اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

روابط کوبش شمع به طور وسیعی برای تعیین ظرفیت باربری استاتیکی شمع ها به کار رفته اند. تحقیقات زیادی توسط مهندسین در گسترش فرمول های کوبش شمع انجام شده است. کوبش شمع یک مسئله ساده ضربه نیست که بتوان آن را مستقیماً توسط قوانین نیوتن حل کرد، بلکه یک مسئله انتقال موج طولی است که در یک راه حل کلی توسط معادله موج پوشش داده می شود.

علاوه بر آن کوبش شمع مستلزم در نظر گرفتن پیچیدگی هایی همچون کلاهک، کلاهک های سر شمع، بالشتک ها، شمع های مرکب و شمع های باریک شونده در راستای رفتار الاستیک - پلاستیک خاک است. نتیجه ای که از وجود این مشکلات حاصل می شود این است که همه فرمول های کوبش شمع تا اندازه ای تجربی بوده و در نتیجه برای نوع و طول های مشخصی از شمع قابل استفاده هستند.

ظرفیت باربری شمع

یکی از روش های تعیین ظرفیت باربری شمع حین کوبش کاربرد اصل انرژی است. روابط متعددی که در این زمینه به وجود آمده است، مقاومت نفوذ شمع حین کوبش را برابر با ظرفیت باربری در نظر می گیرند. برای شمع هایی که با استفاده از سیستم های ضربه ای کوبیده می شوند، مقاومت نفوذ با تعداد ضربه جهت فرو رفت شمع به میزان مشخص، برابر است. این معیار به شکل ضربه / سانتیمتر یا ضربه / متر سنجیده می شود. اما توجه به این نکته ضروری است که طولی از شمع که مقاومت نفوذ روی آن سنجیده می شود، بسیار مهم است.

روابط حاکم بر ظرفیت باربری شمع

روابط حاکم بر ظرفیت باربری شمع ها را به طور کلی می توان به دو دسته، روابط استاتیکی و دینامیکی تقسیم بندی کرد.اساس تمام روابط استاتیکی بر این اصل استوار است که ظرفیت باربری شمع مجموع مقاومت نوک و مقاومت جداره آن است که سهم هر یک بر اساس نوع خاک، وضعیت لایه ها، عمق بستر یا لایه مقاوم و موارد دیگر تامین می شود.

روبط دینامیکی کوبش بر این اساس استوار است که ظرفیت باربری خاک برای شمع مستقیماً تابع مقاومتی است که شمع در مقابل فرور ریختن در زمین تحت اثر ضربه نشان می دهد. در اثر سقوط چکش روی سر شمع و انتقال قسمتی از انرژی جنبشی به آن، سر شمع حرکت می کند. این حرکت به تمام طول شمع منتقل می شود. انرژی ناشی از این حرکت صرف فرو رفتن نوک شمع در خاک می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>