اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

برای تعمیر موفقیت آمیز قطعه، اولین مرحله، جمع آوری اطلاعات ویژه و دقیق است. شناخت اندازه و محل دقیق عیب، قسمتی که باید تعمیر شود و در دسترس بودن تجهیزات جوشکاری تعمیری، بسیار با اهمیت به نظر می رسد. اطلاعات اجزا سازنده، همچون شماره مدل، شماره سریال، اسم قطعه و شماره شناسایی بسیار مفید است. عکس ها و نقشه ها در نوشتن دستورالعمل خوب جوشکاری ارزشمند است.

مطالعه دقیق ناحیه شکست یا ساییده شده برای کاربرد بهترین نوع تعمیر حائز اهمیت است. جوشکاران با تجربه می توانند برای تعمیر موفقیت آمیز، اطلاعات ارزشمندی را ارائه کنند. تجارب آنان اغلب این امکان را فراهم می کند تا مشکلاتی را که ممکن است در طرح یا نقشه در نظر گرفته نشده باشد، پیش بینی کنند.

شناسایی عیوب جوشکاری تعمیری

عیبی که نیازمند تعمیر است ممکن است عیب ناشی از ساخت یا ناشی از آسیب حین کار باشد. طبیعت این دو نوع عیب متفاوت بوده و چگونگی طرح تعمیر را تحت تأثیر قرار می دهد. جوشکاری تعمیری را می توان در سه دسته کلی تقسیم بندی کرد، این گروه های اصلی شامل تعمیر عیوب ناشی از جوشکاری، تعیمر قطعات تخریب شده و تعمیر قطعات ساییده شده است.

عیوب تولید در حین ساخت اتفاق می افتد و شامل تخلخل، ناخالصی سرباره، بریدگی کناره جوش، ذوب ناقص، نفوذ ناقص و ترک انجمادی است. تعمیر به وسیله جوشکاری، شامل برداشتن ناحیه آسیب دیده و جایگزینی فلز جوش با کیفیت است. ممکن است تعمیر خیلی ساده باشد و صرفاً شامل رسوب اضافی فلز جوش جهت تصحیح بریدگی کناره جوش باشد.

تعمیر عیوب عمیق از قبیل تورق می تواند مستلزم شیارزنی زیاد و جوشکاری دوباره یا شبیه جوش آب بندی ساده باشد. اگر ترک خوردگی رخ داده باشد شرایط باید برای جلوگیری از وقوع عیوب مشابه در آینده تغییر داده شود.آسیب های ناشی از کار شامل ترک هایی است که به وسیله تنش های بیش از حد، خستگی، شکست ترد، یا خوردگی تنشی ایجاد می شوند. مثالی از آسیب دیدگی حین کار می تواند ترک در داخل مخزن نیروگاهی باشد که از دیواره تا درون رشد پیدا کرده است. انواع سایش نظیر سایش خراشی، حفره دار شدن و خوردگی باید در تعمیر کلی مورد توجه قرار گیرد.

ترک حستگی ناشی از نوعی آزاد شدن تنش در مناطق پر تنش است. از آنجایی که تنش های پسماند کمتر از تنش تسلیم است، این ترک ها رشد ناگهانی نخواهند داشت. بارها می توان ترک خستگی را بدون تعمیر رها کرد. در سایر موارد رشد ترک خستگی را می توان با بازرسی های دوره ای تحت کنترل قرار داد و در موقع مناسب آن را تعمیر کرد.

شکست ترد در مقایسه با ترک خستگی به ندرت اتفاق می افتد. ولی می تواند باعث فجایعی نظیر نصف شدن کشتی از وسط یا متلاشی شدن مخزن تحت فشار شود. دامنه عملیات تعمیر از برداشتن ناحیه ترک خورده و جوشکاری دوباره آن تا ساخت مقطع جدید که با جوش دادن در جای خود ثابت شده را شامل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>