اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پل

درز انبساط پل یک فاکتور مهم در عملکرد سازه پل به شمار می رود. وقتی که درز ها عملکرد مناسب خود را از دست بدهند، می توانند مشکلاتی بزرگ تر از اندازه خودشان به وجود آورند. به همین دلیل انتخاب درز انبساط مناسب می تواند مشکلات نگهداری کمتری را به دنبال داشته باشد.درز انبساط پل ها اجزایی غیر سازه ای هستند که برای فراهم آوردن عبور و مرور روان بر روی شکاف مابین قطعات دال مجاور اجرا می شوند.

همچنین حرکت انتقالی یا چرخشی دال های پل را نسبت به هم میسر می سازند.این حرکت یا چرخش ممکن است به علت انبساط و انقباض حرارتی روسازه، جمع شدگی یا خزش بتن، کوتاه شدگی الاستیک ناشی از پیش تنیدگی، تغییر مکان سازه تحت اثر بار، یا هر عامل دیگری که دال در معرض آن است، ایجاد می شود.

از این رو، درز های انبساط پل های بتنی در جایی که احتمال وقوع سیکل های انبساط - انقباض یا مقدار رطوبت زیاد است، نصب می شوند. این درزهای انبساط می توانند فشار ناشی از تورم ناشی از انجماد آب، نشست فونداسیون و عمل آوری بتن را کم کنند.

از آنجا که سیستم های درز انبساط پل ها مستقیماً در معرض بار های ناشی از چرخ های وسایل نقلیه هستند، باید در مقابل فرسایش و خستگی ناشی از بار های دینامیکی، مقاومت کنند. به علاوه سیستم های درز انبساطی، باید آب بند باشند تا بتوانند رو سازه و زیر سازه پل را در مقابل خوردگی محافظت نمایند. به طور کلی می توان گفت درز های انبساط پل ها به این دلیل طراحی و ساخته می شوند که از ایجاد آسیب به دال، تکیه گاه ها، کوله ها و پایه ها توسط آب، جلوگیری کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>