اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

در آسفالت ماستیکی سنگدانه ای، درصد بالای درشت دانه و ایجاد بافت یکپارچه سنگی حائز اهمیت است که به واسطه کاهش میان دانه و به وجود آمدن یک گپ در منحنی دانه بندی مخلوط، عملاً ترکیبی میان تهی حاصل خواهد شد. لذا به این وسیله درگیری سنگدانه به سنگدانه و ایجاد بافت یکپارچه سنگی تامین می شود.

هزینه تولید آسفالت ماستیک سنگدانه ای در کارخانه به طور قابل توجه ای متاثر از طرح اختلاط و انتخاب گرید دانه بندی است. تجربه نشان می دهد که در ایران تغییر اقلیم، تأثیر متعاقبی در طرح اختلاط آسفالت ماستیکی سنگدانه ای دارد. لذا با تغییر درصد قیر مصرفی در مخلوط در طرح های اختلاط متفاوت این رابطه اصلاح می شود.

بارزترین سود حاصله از کاربرد آسفالت ماستیکی سنگدانه ای (SMA) عمر و استحکام بالای این روکش است. در آسفالت SMA با توجه به نتابج مناسب در آزمایش های کشش غیر مستقیم و به دلیل مقاومت بالای کششی و استحکام بالا در برابر ترک های انعکاسی و لغزشی، میزان شیار شدگی و ترکهای سطحی به کمترین مقدار می رسد. لذا در مدت سرویس دهی راه، دفعات مرمت کاهش پیدا کرده و هزینه کمتری متوجه سیستم کنترل و نگهداری می شود. به علت درصد فضای خالی پایین خطوط و توصیه به استفاده از لایه زیرین جاذب تنش (SAMI) آسفالت ماستیکی سنگدانه ای از عملکرد مناسبتری نسبت به بتن آسفالتی در سیکل یخبندان دارد.

در آسفالت SMA به علت بافت سنگدانه ای رویه و عمق آن در نتیجه عدم رفلکس نور به مثابه بازخورد با آب مانده روی سطح، افزایش حوزه دید رانندگان تامین می شود. بیشتر، ماندگاری و وضوح خطوط و نشانه های ترافیکی سطح با توجه به نفوذ ناپذیر بودن SMA و زهکش نشدن رنگ های ترافیکی به تسهیل هدایت ترافیکی کمک کرده که خود در کاهش احتمال تصادفات ناشی از انحراف موثر است.

کاهش سرعت محتمل به واسطه خرابی های رویه راه، قطع جریان به سبب مسدود شدن راه جهت عملیات ترمیم و مرمت از دیگر مواردی است که قابلیت کمیت پذیری داشته و در عنوان هزینه زمان تاخیر قابل تعریف است. طبیعی است که آسفالت با کیفیت و دوام بالاتر به عملیات نگهداری کمتری نیاز داشته و فاصله زمانی بین مرمت ها بیشتر است. بنابراین آنچه از تفریق زمان تاخیر در روسازی SMA به روسازی سنتی به دست می آید به واقع نفع حاصله از اجرایSMA در بحث کاهش زمان تاخیر کاربران خواهد بود.

آسفالت SMA به واسطه میزان قیر بیشتر، عدم هماهنگی سیستم تولید کارخانه با تغییر احجام سنگدانه ها و هزینه های ارزی الیاف، در هزینه اولیه تولید گرانتر می نمایاند. این مقدار افزایش هزینه تولید در حدود 25 تا 30 درصد برآورد می شود. که در صورت نیل به تولید داخلی الیاف این درصد افزایش هزینه به طور قابل ملاحظه ای تقلیل می یابد. در پروسه اجرا تحمیل هزینه معناداری به سبب اجرای آسفالت SMA ایجاد نمی شود.

در صورت بررسی تمامی جوانب طراحی به ویژه آزمایشات خستگی و توان اجرایی موجود، اجرای آسفالت SMA با کاهش ضخامت امری قابل بررسی است. لذا در هزینه اولیه تولید و اجرا با آسفالت معمولی برابری خواهد داشت. در نگاه بلند مدت نیز، در آسفالت SMA هزینه سرشکن شده بر روی سال های بهره برداری نسبت به تیپ های دیگر آسفالت به طور قابل ملاحظه ای کمتر است. حتی اگر نتوان قائل به کاهش ضخامت در آسفالت SMA بود، افزایش عمر و کیفیت این آسفالت، استفاده از این روکش مقاوم را با در نظر گیری مهندسی ارزش با توجه به افزایش سرویس دهی روسازی و استحکام و دوام بالا توجیه می نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>