اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

روش جوشکاری فشار گاز روشی است که در آن مواد اولیه مستقیماً در شرایط دمایی پایین تر از دمای ذوب (1300-1200 درجه سانتیگراد) به کمک گاز اکسی استیلن جهت اتصال دو سر میلگرد مورد استفاده قرار می گیرند. از این روش بیشمار در اجرای سازه های ساختمانی ساخته شده با بتن و میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. اتصال روی هم تاکنون معمولاً به عنوان روشی مهم برای اتصال میلگرد ها مورد استفاده قرار می گرفت.

به دلیل دارا بودن معایبی همچون عدم استحکام محل اتصال، پیچیده بودن آرایش میلگردها، ایجاد مقطع ثانویه بزرگ تر از حالت پایه و همچنین افزایش هزینه، استفاده از آن برای میلگردهای با قطر های بالا در برخی استانداردها ممنوع شده و به بکار بردن روش های اتصال مکانیکی و روش جوشکاری فشار گاز جایگزین آن شده است. به طور کلی روش جوشکاری فشار گاز بسیار مستحکم تر و اقتصادی تر از روش اتصال روی هم است.

روش جوشکاری فشار گاز از روش های جوشکاری ذوبی به شمار نمی آید. بلکه نوعی روش جوشکاری فاز جامد است که عمل اتصال را بدون ذوب کردن کامل فلز پایه به انجام می رساند. پیکربندی مجدد اتم ها با حرارت دهی سطحی در دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد رخ داده و اتصال به کمک تغییر فرم پلاستیک به وجود آمده از به هم فشردگی ایجاد می شود.

در روش جوشکاری فشار گاز میلگردها، لبه انتهایی میلگردها عمدتاً در حین جوش و به علت استفاده از شعله اکسید می شوند. لذا چنانچه عملیات جوشکاری درست صورت نگیرد و ناخالصی های اکسیدی در جوش باقی بماند، در نهایت موجب بروز عیوب جوش نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>