اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دیوار برشی


دیوارهای فولادی برشی بدون سخت کننده

در این نوع دیوارها ورق جان مقاومت فشاری ناچیزی دارد و بنابراین کمانش بر اثر بارهای کوچک به وجود می آید. از طرف دیگر بارهای جانبی توسط مقاومت کششی قطری به وجود آمده در جان دیوار تحمل می شود که این عملکرد همانند میدان کششی به وجود آمده در تیر ورق ها است.

دیوار برشی فلزی شامل سخت کننده

در این نوع دیوارها سخت کننده ها ظرفیت کمانشی ورق جان دیوار برشی را افزایش می دهد.در این سیستم سختی مورد نیاز برای ورق فلزی جان دیوار توسط بتن آرمه تامین می شود. از بتن سخت کننده می توان در یک طرف یا هر دو طرف ورق جان دیوار استفاده کرد.

این پدیده نوین که در جهان به سرعت رو به گسترش است در ساخت ساختمان های جدید و همچنین تقویت ساختمان های موجود به خصوص در کشورهای زلزله خیزی همچون آمریکا و ژاپن به کار گرفته شده است. تکنولوژی طراحی و ساخت دیوار برشی فولادی طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. و ضوابط طراحی و اجرای آن در آیین نامه های مختلف مانند آیین نامه فولاد، آیین نامه لرزه ای AISC و ضوابط FEMA 450 وارده شده است.

میدان کششی قطری

اساس ایده دیوارهای برشی فولادی نازک که در 15 سال اخیر به طور جدی مورد توجه قرار کرفته است بهره گیری از میدان کششی قطری است که در این گونه دیوارهای ایجاد می شود. مقاومت این گونه دیوارها به طور عمده مقاومت پس کمانشی ورق های نازک یا در واقع مقاومت ناشی از میدان کشش قطری است که پس از کامنش ورق فولادی در آن ایجاد می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>