اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار برشی

استفاده از فزایند نورد سرد در تولید سازه های فولادی سابق زیادی در نقاط مختلف جهان دارد. در این میان سازه های فولادی سبک سرد نورده شده LSF بیشتر شناخته شده است. این سازه های که بیشتر در مناطق آمریکایی شمالی و استرالیا در احداث بناهای یک و دو طبقه فوق سبک کاربرد دارند، در سال های اخیر نیز در برخی مناطق ایران مورد استفاده قرار گرفته اند.

استفاده از مقاطع فولادی سرد نورده شده با ضخامت کمتر از 2 میلیمتر به صورت دیوارهای باربر در این سازه ها امکان انبوه سازی در طبقات و هماهنگی با طرح های معماری متنوع را بسیار محدود می نماید.دیوارهای برشی فولادی در سازه های CFS به عنوان عناصر باربر جانبی مورد استفاده قرار می گیرند که خود بر تسهیل روند اجرا، شکل پذیری و رفتار لرزه ای بسیار نطلوبی را پدید می آورد.

از آنجا که در هر سیستم ساخت و ساز مناسب لازم است تمامی عناصر اصلی سازه شامل عناصر باربر ثقلی و جانبی به همراه دیافراگم های سقف سازگار و هماهنگ با یکدیگر باشند. معمولاً استفاده از تیرچه های فلزی با جان باز و عرشه های فولادی به عنوان سیستم سقف در سازه های CFS توصیه می شود.

تیرچه های فلزی با جان باز به عنوان خرپای فلزی ساده مقاطع لانه زنبوری در سازه های رایج مورد استفاده قرار می گیرد.عرشه های فولادی با قرار گیری بر روی تیرچه های فلزی امکان انجام سریع عملیات بتن ریزی دال های سقف در طبقات مختلف را فراهم می آورند.

سازه های CFS در نهایت ظاهری مشابه سازه های فلزی رایج با اتصالات ساده پیچ و مهره ای خواهند داشت. افزایش سرعت و کیفیت اجرا به همراه کاهش هزینه های پروژه ها از مزایای اصلی این سیستم ساخت و ساز به شمار می آیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>