اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

لایتراکن مخفف بتن انتقال دهنده نور بوده و به بتنی اطلاق می شود که با بهره گیری از فیبرهای نوری امکان انتقال نور را از یک سمت به سمت دیگر فراهم می کند. بتن انتقال دهنده نور با نام تجاری لیتراکن، محصول نسبتاً جدیدی است که در سال 2004 ابداع شد. این محصول با ترکیب %96 بتن معمولی و %4 فیبرهای نوری، محصولی منحصر به فرد را برای هزاره جدید به ارمغان آورده است.

هم اکنون بتن لیتراکن با دانسیته 2100-2400 کیلو گرم بر متر مکعب، مقاومت فشاری 50 نیوتن بر میلیمتر مربع و مقاومت کششی 7 نیوتن بر میلیمتر مربع در سه رنگ خاکستری، سیاه و یا سفید و با ابعاد استاندارد 300×600 میلیمتر و با ضخامت 25-500 میلیمتر تولید می شود. ازنظر تئوری فیبرهای به کار رفته در لیتراکن قادر به انتقال نور در بتنی به ضخامت 20 متر است. همچنین استفاده از فیبر نوری در اجزای باربر سازه ای بدون تأثیر منفی در مقاومت بالای فشاری و کششی آن می تواند اثری خوب با ایجاد فضاهایی روشن و جذاب داشته باشد.

لیتراکن بتن عبور دهنده

لیتراکن محصول منحصر به فردی است که امروزه به عنوان یک متریال ساختمانی جدید و پیشرفته با قابلیت های بالا مطرح شده است. این محصول از ترکیب 96 %بتن معمولی 4 %فیبر تولید شده است. فیبر ها به قدری کوچک هستند که یک ترکیب دانه بندی همگن را به وجود آورده اند. هزاران فیبر نوری شیشه ای بین دو وجه اصلی بلوک بتنی قرار می گیرند و باعث عبور نور می شوند. قابل ذکر است این الیاف نوری که قابلیت انعطاف پذیری زیادی را دارا هستند، هیچ گونه تأثیر منفی بر روی مقاومت کششی یا فشاری بتن ندارند.

نکته ای که در این جا بر زیبایی کاربرد لیتراکن می افزاید هم رنگ بودن رنگ نور و سایه ی ایجاد شده است. پس اگر به لیتراکن نور آبی بتابد سایه ایجاد شده آبی خواهد بود و سایه قرمز هم حکایت از تابش نور قرمز دارد. از نظر تئوری فیبرهای به کار رفته در لیترا کن قادر به انتقال نور در بتنی به ضخامتی حدود 20 متر است که در نوع خودش بسیار بی نظیر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>