اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تراکم

امروزه از روش های بهسازی به طور گسترده ای در جهان استفاده می شود. کاربرد این روش ها باعث بهبود پارامتر های ژئوتکنیکی خاک، کاهش هزینه کوتاه شدن زمان اجرا و افزایش طول عمر بهره برداری می شود.روش تراکم ویبره شناوری یکی از روش های متراکم سازی و بهسازی خاک در عمق است.

به منظور بهبود وضعیت خاک های بدون چسبندگی برای تنظیم مجدد الگوی خاک از طریق اعمال ویبره به صورت سیکلی انجام می گیرد که کاهش حجم فضای خالی خاک را دربر دارد. که شامل وارد کردن یک میله مرتعش یا ویبراتور داخل زمین و سپس تراکم خاک به وسیله ارتعاش این میله در حین بیرون کشیدن آن است.

هدف اصلی تراکم ارتعاشی متراکم سازی با ارتعاشات افقی، افزایش دانسیته خاک برجا از طریق ارتعاشات و افزودن آب از طریق جت است که در طول میله، منجر به روانگرایی موضعی خاک وساختار جدید دانه ها به صورت متراکم تر در خاک می شود. در خاک های چسبنده، میله ویبره پس از خروج، گودالی ایجاد می کند که این گودال باید پس از اتمام کار با سنگدانه پر شود.

عامل اصلی تراکم در این روش واحد مرتعش کننده یا لرزنده بوده که طول آن در حدود 2 متر است. ارتعاش از طریق چکش ویبره، با استفاده از دستگاه وایبر فلوت به توده خاک اعمال می شود. از مزایا این روش برطرف شدن مشکلات باربری، نشست زیاد، قابلیت روانگرایی است. استفاده از این روش راه حل مناسبی جهت تراکم در لایه های ضخیم از نهشته های دانه ای است باعث یکنواختی شکل بستر را می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>