اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ماکارونی

سازه های ماکارونی سازه هایی که مصالح استفاده شده در آنها تنها ماکاورنی و چسب هستند. این سازه ها نسبت به سازه های واقعی در مقیاس کوچک تر طراحی و توسط ماکارونی و چسب ساخته و پس از ساخت مورد بارگذاری قرار می گیرند. در واقع این سازه ها به عنوان ماکت ساخته نمی شوند. سازه ی ماکارونی که بار بیشتری را تجمل کند، کاراتر خواهد بود.

انواع سازه ها

  • سازه های سبک
  • سازه های سنگین

کاربرد سازه های سبک

در طرح های کلان اجرایی، صرفه جویی اقنتصادی بسیار حائز اهمیت است. به جهت استفاده از مواد گران قیمت (فولاد و بتن) در ساخت پل ها، باید این نکته را مورد توجه قرار داد که کاهش مصالح مصرفی باعث کاهش بسیار زیاد قیمت تمام شده می شود. مثلاً اگر 15٪ از وزن سازه کم شود این میزان کاهش را می توان در مورد هزینه ها نیز بر آورد کرد. و در یک پروژه که در حد میلیاردی هزینه دارد 15٪ صرفه جویی بسیار قابل توجه است.

کاربرد سازه های سنگین

در پل های با دهانه زیاد که باید تأثیر بارهای مختلف بررسی شوند و پل باید از ظرفیت باربری نسبتاً بالایی برخوردار باشد، می توان از سازه های سنگین استفاده کرد که برای این نوع پل ها نیز، طرح ها باید بهینه شوند.به غیر از اعضای سازه، اتصالات نیز بسیار مهم است که باید آنها نیز به دقت طراحی شوند. به این دلیل که یکی از این نقاط ضعف سازه، اتصالات است و بیشترین خطاهای ساخت در این نقاط ایجاد می شوند. همچنین طراحی اتصالات باید با مقاومت بیشتری انجام شود که با این کار وزن سازه افزایش می یابد.

هدف از استفاده از ماکارونی به عنوان عنصر سازه ای

ماکارونی بر خلاف فولاد و بتن عنصر سازه ای ناشناخته ای است. این بدان معناست که خصوصیات مکانیکی ماکارونی شامل حداکثر مقاومت کششی، حداکثر مقاومت فشاری، مدول الاستیسیته، نحوه سازه ماکارونی و دیگر خصوصیاتی که جت طراحی سازه مورد نیاز است، ناشناخته است. راه شناخت این ویژگی ها و به دست آوردن مقادیر آنها انجام آزمایش های دقیق است.ماکارونی بر خلاف بتن و فولاد دارای ضعف های زیادی است. این ضعف ها کار را برای طراح مشکل تر می کند.ماکارونی نسبت به مصالحی چون فولاد و بتن ارزان است.

اهداف کلی طرح

این طرح می تواند به عنوان یک طرح آموزشی برای دانشجویان رشته مهندسی عمران ایفای نقش نماید. زیرا این مکان را به دانشجویان می دهد تا با استفاده از مصالح ارزان، سبک و قابل دسترس دست به طراحی و ساخت سازه های مختلف زده و با این کار تمامی دروس فرا گرفته در زمینه سازه را به عمل تجربه نمایند.

دانشجویان بایستی با استفاده از مسائل تئوریک فرار گرفته در دروس مقاومت مصالح و آزمایشگاه های مربوط به آن تلاش نمایند تا خصوصیات عنصر سازه ای جدید را کشف نمایند.دانشجویان بایستی با تحلیل سازه ها و به کارگیری نرم افزارهای کامپیوتری به آنالیز و در نهایت طراحی سازه مورد نظر پیردازند.طراحی و ساخت یک سازه بهینه که تحت عنوان بهینه سازی سازه ها مطرح است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>