اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ماکارونی


سازه های فشاری

نوعی پل، با دهانه کوتاه که اکثر اعضای آن در فشار هستند. از مزیت های این رشته از مسابقات، طراحی اعضای فشاری و بررسی پدیده کمانش در آنها است. این نوع پل هر سه نوع عضو فشاری، کششی و خمشی را دارا است. هدف از طراحی این سازه ها رسیدن با بالاترین بار تحمل شده در قبال کمترین وزن سازه است.

سازه های فشاری

  • تاور کرین
  • پل با بار متمرکز
  • پل با بار گسترده
  • پل با بار متمرکز متحرک

سازه های سبک

  • سازه هدفمند
  • سازه محافظ تخم مرغ

تاور کرین

در این نوع سازه های ماکارونی هدف طراحی جرثقیل هایی است که بر روی برج های بلند به کار گرفته می شوند. این سازه ها باید قادر باشند با داشتن ارتفاع معین، شعاع خاصی را تحت پوشش قرار دهند.این سازه از به هم پیوستن دو خرپای دو بعدی به وجود می آید و بارگذاری از وسط دهانه صورت می گیرد.

پل با بار متمرکز

در این نوع سازه ها بار به صورت نقطه ای به گره وسط وارد می شود. از لحاظ رکوردگیری در این رشته دو نوع سازه معرفی می شود.سازه سنگین رکورد محاسبه شده بر اساس وزن تحمل شده تقسیم بر وزن سازه (ضریب کارایی) است.رکوردگیری فقط بر اساس وزن تحمل شده است.

پل با بار گسترده

پل به شکل ظاهری خرپا است. بارگذاری به صورت گسترده یکنواخت در تمام طول دهانه صورت می گیرد. در عمل می توان چنین فرض کرد که تمام وسایل نقلیه به دلیل ترافیک به صورت ثابت بر روی پل قرار گرفته اند.

پل با بار متمرکز متحرک

این نوع از سازه ماکارونی در واقع پیشرفته ترین و کامل ترین حالت از سازه ها است که در آن طراحان اقدام به طراحی یک پل واقعی می کنند. بار قرار گرفته بر روی پل به صورت متحرک است، که این امر با با عبور دادن یک وسیله نقلیه کوچک با سرعت معین که به بر روی آن وزنه قرار داده می شود، صورت می گیرد.

سازه های سبک

این نوع سازه باید وزن مشخصی را در مدت زمان معینی تحمل نماید. به عنوان مثال بسته به نوع آیین نامه وزنه 2 یا 3 کیلوگرمی را به مدت 3 یا 5 دقیقه تحمل نماید.این نوع سازه باید وزنه 25 کیلوگرمی را به مدت 1 دقیقه تحمل نماید.

سازه محافظ تخم مرغ

این نوع سازه باید به صورت پوسته ای طراحی شده و از شکستن تخم مرغ که از ارتفاع مشخص پرتاب می شود جلوگیری کند. به عبارت دیگر این سازه باید در مقابل ضربه مقاوم باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>