اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیرچه

بتن پاشنه قسمت بتنی تیرچه خرپایی است که به عنوان نشیمنگاه بلوک و همچنین پوشش دهنده و مهار کننده میلگردهای زیرین خرپا است. برای تامین تکیه گاه بلوک ها (قالب دائمی) و نیز برای پرهیز از قالب بندی قسمت زیرین سقف، پاشنه تیرچه قبل از نصب، بتن ریزی می شود. بتن پاشنه نقش بسیار مهمی در روش اجرای سقف دارد، چنانچه سطح افقی و عمودی تیرچه در امتداد طولی انحنا داشته باشد، جایگذاری بلوک ها با مشکلاتی مواجه می شود.

نشیمنگاه بلوک باید صاف و یکنواخت باشد تا بلوک ها به طور یکنواخت در محل خود قرار گیرند و سطح زیرین سقف برای نازک کاری بعدی مناسب شود. پس از بتن ریزی پاشنه، باید مراقبت های لازم جهت نگهداری و مرطوب نگهداشتن بتن انجام شود. نوع بتن و ضخامت پوششی بتنی، روی میلگردهای کششی تأثیر زیادی در مقاومت سقف، مقاومت در برابر آتش سوزی و دوام تیرچه دارد.

ویژگی بتن پاشنه تیرچه

حداقل عرض پاشنه بتنی 10 سانتیمتر است و به طور معمول آن را با عرض 12 سانتیمتر اجرا می کنند. ضخامت پاشنه حداقل 4 سانتیمتر و حداکثر 5/5 سانتیمتر است و نباید از قطر بزرگ ترین میلگرد کششی به اضافه 30 میلمتر کمتر باشد. توصیه می شود در مناطق مهاجم، جهت جلوگیری از خوردگی میلگردها و کاهش نفوذپذیری بتن از مواد کاهنده آب (روان کننده ها)، سایر موارد افزودنی های مناسب یا نسبت آب به سیمان کم استفاده شود.

ویژگی های ابعادی و ظاهری

عرض قسمت زیرین تیرچه پیش ساخته نباید از 10 سانتیمتر کمتر باشد و ارتفاع آن 5/2 برابر عرض تیرچه بیشتر باشد. عرض لبه کناری تیرچه که نشیمنگاه بلوک ها است باید حداقل 15 میلیمتر بوده و سالم و صاف باشند. ابعاد تیرچه و مفتول های به کار رفته در ساخت تیرچه باید بر مبنای محاسبات کاربردی تیرچه و براساس درخواست خریدار باشد. بخش بتنی تیرچه باید به صورت پیوسته و پوکی و شکستگی باشد. میلگردهای کششی در دو سر تیرچه باید در خار ج از پاشنه بتنی ادامه یابند و نمایان باشند. دو سر میلگرد تقویتی باید از سطح بتن پاشنه نمایان باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>