اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

ساختمان های سبک با استفاده از stud Wood یا stud Metal سال هاست در ممالک پیشرفته اجرا شده که در زیر معرفی می‌شود.ساختمان های سبک در آمریکا بسیار رایج است. در قدیم با چوب اجرا می شد به این ترتیب به طور معمول از چهار تراش های 5 تا 10 سانتی متر (Stud Wood اسکلت ساختمان را می ساختند و دو طرف چهارتراش را به نحوی نازک کاری می کردند.

با پیشرفت تکنولوژی ساختمان، در نازک کاری از صفحات گچی یا بتنی پیش ساخته یک سانتیمتری استفاده می شود و با سوراخ کردن در Stud سیم برق، لوله آب و … را عبور می دهند و با گذاشتن ایزوله بین دو stud تبادل حرارتی و صدا را کم می کنند. همچنین پوشش گچی یا بتنی دیوار، ساختمان ها را در مقابل آتش سوزی مقاوم می کند. ساختمان های ساخته شده با Stud Wood را بدون استفاده از ستون ها و تیرهای فلزی تا چهار طبقه می توان طراحی کرد.

اکنون در امریکا تعداد بسیار زیادی از ساختمان ها به این ترتیب ساخته می شوند. باگران شدن چوب و آسیب پذیری چوب در مقابل موریانه به جای چهارتراش (Stud Wood) از ناودانی های با ضخامت به طور متوسط کمتراز 2 میلیمتر استفاده می شود (stud metal). این روش همانند چوب اجرا شده، فقط به جای میخ از پیچ خودرو استفاده می شود و به علت خاصیت ارتجاعی این stud ها ساختمان های stud metal در مقابل زلزله بسیار مقاوم هستند.

همچنین این نوع ساختمان ها را بدون استفاده از تیر و ستون فلزی می توان تا هفت طبقه ساخت.در ساختمان های بلند و Up-Tilt استفاه از ( stud metal) برای دیوارهای داخلی و دیوراهای داخلی و دیوارهای غیر باربر بسیار رایج است. بنابراین استفاده از آن راه حل بسیار مناسبی برای ساختمان های سبک و مسکونی است.

ساختمان های بلند سبک ( برج سازی) با استفاده از dumper or Isolator Base

امروزه به لحاظ ایمنی، سرعت، قیمت و کیفیت در ساختمان های بلند از فونداسیون بتنی و نصب ایزولیتر در ستون ها و تیرهای پیش ساخته پیچ و مهره ای برای ایجاد مقاومت در برابر زلزله استفاده می شود. در این ساختمان ها برای سقف ها از stud metal یا پوشش فلزی و از ورق های فولادی گالوانیزه که با اشکال متفاوت نورد شده به عنوان قالب بتن با ضخامت 5 سانتیمتر استفاده می کنند. همچنین آرماتور برای دیوارها از metal stud، ایزوله و صفحات گچی و بتنی استفاده می شود.

از محاسن این روش کم کردن از بار مرده ساختمان است که در تقلیل قیمت تمام شده و مقاوم سازی ساختمان بسیار موثر است. این روش در واقع به کارگیری قطعات در فونداسیون، جهت ایجاد مفصل در ساختمان است. این قطعات جداکننده isolator Seismic نامیده می شوند که قابلیت انطعاف پذیری ( Flaxibility) و خمیدگی ( Deflection) داشته و باعث کاهش فشار وارده بر ساختمان می شوند. Isolator Base ها در هر نوع ساختمان به خصوص ساختمان های بلند، جدیدالاحداث و موجود قابل استفاده هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>