اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ستون

ستون مختلط شکل پذیری بیشتری نسبت به ستون های بتنی دارد و اتصا لت آنها مانند ساختمان های فو لادی است. پر کردن بتن داخل ستون نه تنها موجب افزایش ظرفیت باربری مقطع فو لادی می شود، بلکه موجب مقاومت ستون در برابر حریق نیز می شود. از نظر شکل پذیری و ظرفیت چرخشی، مقاطع توخالی پر شده با بتن بهترین رفتار را در مقایسه با سایر انواع دیگر ستون مختلط دارد.

بتن توسط مقطع فو لادی احاطه شده و حتی در لحظه رسیدن به مقاومت نهائی نیز بتن دچار گسیختگی کامل نمی شود. وجود فو لاد در بیرونی ترین تارهای مقطع (جائی که بیشترین کشش وجود دارد) به طور موثر سبب افزایش حداکثر مقاومت خمشی مقطع می‌شود.

همچنین وجود فو لاد با مدول االستیسیته زیاد (در مقایسه با بتن) در دورترین فاصله از مرکز مقطع باعث افزایش ممان اینرسی می شود که این دو مورد نهایتاً سبب افزایش سختی مقطع می شود. بتن یک هسته ایده آل برای باربری ثقلی است. همچنین کمانش موضعی تیوب فو لادی(خصوصا قوطی) را به تاخیر می اندازد و در برخی حاالت کمانش موضعی را به کلی حذف می کند.

آزمایشات نشان می دهد که تیوب فو لادی با محصور کردن بتن مقاومت فشاری ستون ها رادر حالت تیوب دایره (لوله) بالا برده و در نوع تیوب چهارگوش (قوطی) شکل پذیری را افزایش می دهد. لذا استفاده از مقطع CFT به عنوان ستون های در معرض بارهای فشاری شدید بسیار سودمند خواهد بود.

در مقایسه با ستون های بتنی با انبوه میلگردهای متقاطع، تیوب فو لادی می تواند از کرمو شدن بتن جلوگیری کند. به عبارت دیگر تراکم و شلوغی آرماتور خصوصاً در نواحی اتصال حذف می شود که در ملاحظات لرزه ای بسیار سودمند خواهد بود. نتایج آزمایشات بسیاری نشان می دهند که مقاومت، شکل پذیری و جذب انرژی با پرکردن مقاطع توخالی با بتن افزایش می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>