اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ستون


محل بهینه مقطع فو لادی

در ستون های CFT به علت قرارگیری جدار فو لادی در پیرامون مقطع درست در جائی که تنش های خمشی و کششی بیشتر موثرند، باعث افزایش قابل توجهی در سختی و مقاومت مقطع می شود. در ستون های SRC، محل قرارگیری خود عاملی بر نصب سریع ستون است.

مقاومت خمشی بالا در اتصال تیر به ستون در ستون های مرکب SRC

به دلیل اینکه ستون و تیر در این نوع از ستون مرکب توسط بتن مسلح دورگیری می شود، سختی دورانی به دلیل انتقال بار بین تیر و بتن در چشمه اتصال افزایش می یابد. همچنین مقاومت خمشی قابل تحمل اتصال دارای ظرفیت بیشتری از اتصال فو لادی اولیه (بدون مسلح) است.

تأخیر در کمانش موضعی

در مقاطع مرکب، ستون فو لادی (فشرده، غیرفشرده) به علت تماس با بتن سفت شده، سختی بیشتری می یابد و کمانش در آن به تأخیر افتاده یا اتفاق نمی افتد. بنابراین تا زمانی که تماس بین بتن و فو لاد کاهش یاب، مثل ترک خوردن بتن یا جداسازی بتن و فولاد، کمانش به تأخیر خواهد افتاد. البته در ستون های CFT با ترک خوردن بتن به علت جلوگیری از انبساط بیش از حد بتن توسط جدار فو لادی، همچنان تماس بین بتن و فو لاد برقرار خواهد بود. بنابراین هسته بتنی مدهای کمانش جانبی را به سمت بیرون انتقال می دهد، از این رو از مقاطع فو لادی نازکتر به دلیل اطمینان از رسیدن مقاومت تسلیم در جدار قبل از وقوع کمانش استفاده می شود.

محصور شدگی بالا در بتن

مقاطع فو لادی باعث افزایش محصور شدگی در هسته بتن و به دنبال آن افزایش مقاومت و شکل پذیری در بتن می شوند. به علت شکل مقطع و تنش حلقوی ایجادی یا تنش کمربندی، مقاطع دایروی از ستون های CFT) CCFT) ایجاد محصور شدگی بیشتری نسبت به مقاطع مستطیلی CFT)RCFT) و مقاطع SRC می کنند.

صرفه جویی در هزینه های ساخت

درCFT تیوب فو لادی نقش یک قالب ماندگار برای بتن ایفا می کند و این موضوع سبب کاهش هزینه های انسانی و مصالح می شود. سرعت ساخت با روش CFT خصوصاً در ساختمان های متوسط تا بلند مرتبه بسیار بیشتر است. هزینه خود اعضا در مقایسه با سازه فولای بسیار کمتر است، تقریباً هزینه CFT برابر با هزینه اعضای بتن مسلح است. همچنین در مقایسه با قاب خمشی فو لادی، در قاب مهاربندی نشده CFT، میزان صرفه جوئی در فولاد با افزایش طبقات افزایش می یابد.

جزئیات اتصال نسبتاً ساده تیر به ستون قوطی می تواند به کار برده شود. این موضوع سبب کاهش هزینه ها و سهولت طراحی، می شود.با استفاده از بتن پرمقاومت، CFT ها نسبت به ستون های متداول بتن آرمه در هر فوت مربع قوی تر هستند. جائی که مقاومت زیاد مورد نظر است، سایز کوچک تری از ستون می تواند طرح شود و فضای مفید ساختمان افزایش یابد. اسکلت کوچک تر و سبکتری بر روی فونداسیون قرار می گیرد. که مجدداً سبب کاهش هزینه ها خواهد شد.در مقاطع مدفون در بتن، بتن به عنوان یک محافظ مقطع فو لادی در برابر آتش سوزی عمل می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>