اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پاشش فلزی

فرایند پوشش و ترمیم قطعات به روش پاشش فلزی یا متال اسپری برای اولین بار در کشور سویس اختراع شد. این روش در حال حاضر به عنوان یکی از کاربردی ترین روش های پوشش دهی در ترمیم و افزایش مقاومت به سایش و خوردگی سطوح قطعات صنعتی به کار می رود. این روش که به روش جوش سرد نیز معروف است به دلیل عدم افزایش دمای سطح فلز پایه حداقل تأثیرات و تغییرات خواص متالورژیکی در قطعه را ایجاد می کند.

فرایند متال اسپری

فرایند متال اسپری بر پایه پاشش فلز مذاب بر روی سطح به منظور دست یابی به یک لایه مقاوم طرح ریزی شده است. مواد پوشش دهنده به فرم مفتول توسط شعله که معمولاً شعله اکسی استیلن است ذوب شده و سپس به وسیله هوای فشرده شده به شکل ذرات پاشش (اتمایز) می شود.

هنگامی که ذرات به سطح فلز پایه برخورد می کنند قطرات ریز ذوب شده به سرعت منجمد شده و پوشش را تشکیل می دهد. فرایند متال اسپری به عنوان یک فرایند سرد نامیده می شود. چرا که درجه حرارت سطح فلز پایه در حین فرایند پایین نگه داشته شده و مانع از تغییرات متالورژیکی و اعوجاح در قطعه می شود.

از این فرایند چه در گذشته و چه در حال حاضر به طور گسترده در قطعات و اجزا ماشین و پوشش های مقاوم به خوردگی استفاده شده است. سرامیک ها و سرمت ها نیز می توانند به صورت های مفتول کامپوزیتی یا شمش به کار روند.یکی از مهم ترین کاربردهای فرایند متال اسپری، ترمیم محل بولبرینگ، بوش اسلیو و سایر قطعات در پمپ ها و تجهیزات دوار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>