اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ستون

در اجرای اسکلت فلزی کنار ستون فلزی، هر 60 سانتیمتر، میلگرد با برگشت به صورت L خوابیده بنام علمی کیلیبس به معنای گیره، چفت و بست، پهلو گرفتن و سفت کردن است. این اجرا دیوار آجری را با ستون فلزی به طور اصولی پیوند و اتصال می دهد. اجرای اصولی این روش به این شرح است که کیلیپس را به دو ستون مقابل و در راستای یکدیگر جوش سپس، با میلگرد راستای هم قطر و با رعایت اورلپ به دو کیلیپس جوش می دهند.

چنانچه فاصله دو ستون فلزی مقابل از 3 متر بیشتر باشد، باید از وجود وادار، فلزی مانند سپری جهت نصب بین دو ستون استفاده کنید. سپس، کیلیپس گذاری بین ستون ها و وادار را در راستای یکدیگر انجام دهید. بعد هم سفت کاری دیوار را اجرا کنید. چنانچه فاصله تیر زیرین و تیر فوقانی در قاب، مرتفع و بیشتر از ارتفاع 3 متر باشد، باید از وجود تیر فرعی غیر باربری مانند نبشی استفاده می کنند. به طور مسلم، اتصال تیر فرعی با وادار و اجرای کیلیپس گذاری در مجموعه ذکر شده، سفت کاری را با اسکلت فلزی کاملاً درگیر می سازد. با این روش اولا ً وجود ترکها در موقع نشست از بین خواهد رفت. همچنین در مقابل زلزله و تحرکات زمین، دیوارهای ساختمان و به خصوص دیوارهای خارجی نگهداری می شوند.

اساساً تعمیرات ساختمان به منظور جلوگیری از به هدر رفتن منابع که هزینه ی سنگینی را هم به ما تحمیل می کند و از طرفی امنیت جانی و رفاهی ساکنان، صورت می گیرد. عمده علّت اصلی خرابی بناها، نشست پی بر اثر عواملی همچون رطوبت و فشارهای وارده از طبقات، بی مقاومتی خاک و عملکردهای آن است. همچنین نوع مصالح مصرفی و اجرای غیر فنی، سبب نشست های پی می شود. در مجموع، بر اثر حرکات زمین، اسکلت بنا حرکت می کند و شکست های مختلف که شامل ترکهای عمیق یا معمولی و در مواردی به شکل مویی است، نمایان می شود.

در همه ی موارد، جهت تعمیر و نگهداری بنا، پس از اطمینان کامل از اینکه نشست یا حرکت های که موجب بروز ترک در ساختمان شده، تثبیت شده است. با لحاظ کردن نکات ایمنی، ترکها را کاملاً باز می کنند، اطراف آنها را عمق بیشتری می دهند. سپس به منظور چسبندگی بیشتر مصالح بکار رفته با محل، محل ترکها را جارو زده و مرطوب می کنند. پس از آن، به منظور جلوگیری از ترک خوردگی> دوباره اقدام به مصلح کردن ( توری گالوانیزه و آرماتورگذاری) محل ترکها می نمایند. سپس اقدام به تعمیر، پیوند (هشت گیرنمودن) لکه گیری نموده و پس از آن بنا به نوع اندود، نقطه ی تعمیر شده، اقدام به اندود کاری، رنگ کاری، سفیدکاری و… می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>