اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلوک

دیوار چینی با بلوک سفالی با رعایت ضوابط اجرایی در تمام میانقاب و تیغه ها مجاز است. البته باید جزییات اجرایی مهار داخل صفجه و خارج از صفحه دیوار به درستی اجرا شود.

  • بلوک ها الزاماً زنجاب شوند.
  • در زمان دیوار چینی، از زمان ساخت ملات نباید بیشتر از 2 ساعت گذشته باشد.
  • مشخصات بلوک های مصرفی باید ضوابط استاندارد شماره 7122 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را تامین نمایند.
  • رج آخر باید با استفاده از آجر فشاری و به صورت مورب چیده شود به نحوی که اتصال کامل میان قاب با سقف برقرار شود.
  • لازم است بر روی سطح رج اجر دیوار (قسمت آجری) پلاستر ماسه سیمان اجرا شود.

بازشو در میانقاب

در صورتی که طول بازشو بیش از 50٪ طول دیوار یا ارتفاع بازشو بیش از 50 ٪ ارتفاع دیوار جدا کننده باشد، می توان پانل دیوار را به صورت پانل های کوچک تر در اطراف بازشو طراحی نمود. در صورت عدم امکان استفاده از این روش، طراحی دیوار با استفاده از تئوری صفجات با شرایط تکیه گاهی مناسب مجاز است.البته اگر در دیواری فاصله بازشو یا بازشوی معادل تا بر ستون کمتر از 20 ٪ طول دیوار یا تا بر تیر کمتر از 20٪ ارتفاع دیوار باشد، این دیوار را نمی توان در محاسبات حتی با در نظر گیری ضریب کاهش به حساب آورد.

اثرات وجود میانقاب در قاب فولادی یا بتنی

روش های رایج در طرح و آنالیز ساختمان ها معمولاً بر این پایه استوار است که یک اسکلت مشتمل بر قاب های فولادی یا بتنی وظیفه حمل بارهای قائم را بر عهده داشته و نیروهای افقی مثل باد یا زلزله توسط مهاربند، دیوار برشی یا سیستم های مشابه تحمل می شود. معمولاً در دهانه هایی که به صورت ضربدری مهاربندی شده اند، امکان گذاشتن درب و احتمالاً پنجره های بزرگ از بین می رود واکثر این دهانه ها توسط مصالح بنایی پر می شوند.

از آنجا که عضو مهاربند در داخل دیوار مصالح بنایی قرار می گیرد، لذا به نظر می رسد که عملاً رفتار لرزه ای این نوع قاب مهاربندی شده متفاوت از قاب مهاربند شده بدون میانقاب داخل آن باشد. از آنجا که مهاربند در داخل دیوار بنایی مستقر است، لذا انتظار می رود ضریب لاغری آن کمتر شده و مقاومت فشاری آن افزایش یابد. همچنین وجود دیوار باعث بالا رفتن سختی و مقاومت مهاربند می شود، که این عامل نیز به نوبه خود می تواند باعث تقلیل تغییر شکل نسبی طبقات و زمان تناوب ساختمان شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>