اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

بتن پرتابی یا بتن پاشی با الیاف فولادی، روشی است که در این روش، خمیر بتن و الیاف فولادی توسط پمپ با سرعت و فشار زیاد به سطوح مورد نظر پاشیده می شود.معمولاً بدین نحو است که خمیر بتن از یک مجرا و الیاف فولادی با درصد مشخصی از مجرای دیگر، با سرعت زیادی خارج و به طور همزمان و لایه به لایه بر روی سطح مورد نظر پاشیده شده و در نتیجه در سطح کار پوشیده از بتن مسلح و الیاف فولادی می شود.

البته گاهی خمیر بتن همراه با الیاف فولادی نیز می تواند از یک مجرا پوشیده شود. با استفاده از الیاف فولادی در روش بتن پرتابی می توان از آرماتورگذاری شبکه ای در محل های مشکل (نظیر شیب های تند، دیواره های سنگریزه ای، دیواره های تونل ها و … خودداری کرد. چرا که آرماتورگذاری در چنین مناطقی نه تنها خطرناک است، بلکه بعلت ناهموار بودن سطوح این گونه محل ها و سختی کار، آرماتوربندی کار پرهزینه و گرانی است. به طور کلی روش بتن پرتابی با الیاف فولادی را می توان در عملیات زیر بکار گرفت.

  • تثبیت و پایدارسازی شیب های سنگی خطرناک و غیر دسترس
  • تثبیت دیواره های تونل های معادن، کانال های آبیاری و دیواره تونل های سنگی
  • تعمیر قسمت های آسیب دیده سازه ای موجود (سدها، پل ها و…)
  • کاربرد در مناطق زلزله خیز و گسلی
  • پوشش لوله های فولادی، رویه جداره های نسوز، سقف های پوسته ای

بتن مسلح با الیاف فولادی به منظور بهبود بخشیدن به خواص بتن، کاربرد وسیعی را در سازه های بتنی و بتن مسلح پیدا کرده است. دلیل این کاربرد گسترده مزایای بی شمار فنی و اقتصادی در استفاده از الیاف فولادی در جسم بتن است. با توجه به این مزایای مهم در خواص بتن، تولید و کاربرد الیاف فولادی در کشورهای صنعتی جهان از طیف وسیعی برخوردار شده است.

به طوری که در حال حاضر انواع الیاف فولادی با مشخصات فنی و کاربری های گوناگون به طور صنعتی تولید انبوه می شود. بتن مسلح با الیاف فولادی شامل یک کالبد بتنی مرکب از سیمان، مصالح سنگی، آب و همچنین درصدی از الیاف فولادی کوتاه بوده که به طور درهم و کاملاً اتفاقی و در جهات مختلف در مخلوط پراکنده شده است. وجود الیاف فولادی، مشخصات بتن را نسبت به حالت خالص بهبود می بخشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>