اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


قالب فلزی


روش قالب بندی

با استفاده از این روش قالب بندی، بسیاری از داربست بندی های اطراف سازه ها حذف شده و علاوه بر آن نمای بهتری برای سازه بتنی ایجاد می شود. علاوه بر آن با استفاده از این روش قالب بندی، سرعت اجرای کار نیز افزایش می یابد.

مهم ترین مزیت قالب لغزان علاوه بر سرعت و نتیجتاً صرفه اقتصادی (صرفه اقتصادی این نوع قالب به علت سرعت بسیار بالای اجرای عملیات، ایمنی اجرا و عملیات قالب بندی ساده تر است)، حرکت پیوسته قالب بر روی سطح سازه بوده که باعث ایجاد سطح یک پارچه و اکسپوز در روی سطوح نمایان کار می شود. قالب های لغزان در اجرای سازه های مرتفع با ضخامت جداره ثابت یا متغیر به عنوان یکی از موثر ترین روش های اجرایی شناخته شده است.

هزینه استفاده از قالب های لغزان با جک هیدرولیک در مقایسه با سایر روش های متداول قدیمی و سنتی که به منظور حرکت قالب از جرثقیل های برجی (TOWER) استفاده می کنند، بسیار کمتر است. حرکت قالب های لغزنده توسط جک های هیدرولیک، امکان حرکت خودکار قالب بدون نیاز به هرگونه وسیله مکانیکی پرهزینه دیگری را فراهم می سازد. این حرکت توسط جک های هیدرولیکی فک شانه ای که در واقع می توان از آنها به عنوان قلب سیستم قالب لغزان نام برد، صورت می گیرد.

قالب های لغزنده افقی

این نوع قالب برای ریختن بتن دیوارهای طولانی، کف و جداره کانال های بزرگ، بتن ریزی شیب ها، کف تونل ها و سطح راه ها بکار می رود. به دلیل اینکه اکثر قالب بندی های افقی لغزان بر روی تکیه گاه ثابت قالب، مانند سنگ یا خاک انجام می شود، این عملیات اصولاً عملیات تحکیم، شمشه کشی و پرداخت کاری است. ماشین قالب لفزان معمولاً بر روی ریل یا سکوی شکل داده شده حرکت می کند.

بخش دریافت بتن ماشین ناوه ای است که برای توزیع یکنواخت بتن در تمامی بخش های قالب طراحی شده است. متراکم ساختن بتن توسط لوله ای انجام می شود که با لبه جلویی قالب موازی و کمی جلوتر از آن قرار دارد. متراکم کردن بتن سازه را می توان با ویبراتورهای دستی نیز انجام داد لوله های بتنی درجای یکپارچه نیز، با استفاده از روش قالب بندی لغزان افقی قابل تولید هستند. ساخت قسمت پوششی کامل تونل هم با قالب بندی لغزان افقی قابل انجام است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>