اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قالب فلزی

قالب های رونده یا قالب های بالارونده، قالب هایی هستند که پس از هر بار بتن ریزی از سطح بتن فاصله گرفته و به صورت خزنده (با فشار جک یا با استفاده از کارگر و جرثقیل) جابجا می شوند. این قالب ها معمولاً برای اجرای دیوارهای بلند کاربرد دارند.

در اجرای سنتی دیوارهای بلند لازم است که دو طرف دیوار داربست بندی شود، اما در شیوه قالب های رونده، قالب هر مرحله به بتن مرحله قبلی اجرا شده، تکیه کرده و قالب همانند یک صخره نورد به سمت بالا صعود کرده و مراحل فوقانی دیوار را به اجرا در می آورد. بدون اینکه نیاز به داربست جانبی داشته باشد. هر مرحله از اجرای دیوار بدین ترتیب ادامه می یابد. به این روش اصطلاحاً لیفت (LIFT) می گویند.

در این قالب ها از دو سری قالب استفاده می شود و در هر مقطع یک سری قالب بر بالای قالب سری قبل استقرار می یابد. بدین ترتیب که در حدود 51 تا 71 سانتی متر از بالای قالب، سوراخی کار گذاشته می شود و قالب توسط جرثقیل بلند شده و پای آن در سوراخ مذکور توسط بولت محکم می شود و قالب توسط جک در وضعیت شاقول شده تثبیت می شود. سوراخ لیفت اول در لیفت دوم نیز ایجاد می شود تا در اجرای لیفت سوم مورد استفاده قرار گیرد.

قالب های پرنده

اصطلاح قالب پرنده به سیستم قالب بندی گفته می شود که اجزای آن به یکدیگر متصل شده و یک واحد بزرگ را تشکیل می دهند که به آن عرشه می گویند. این سیستم برای قالب بندی دال بتنی در ساختمان های چندین طبقه مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از اینکه بتن هر طبقه ریخته شد و مقاومت لازم را کسب کرد، قالب پرنده (بدون اینکه اجزاء آن از یکدیگر جدا شوند) از بتن جدا شده و به صورت افقی به سمت بیرون ساختمان حرکت داده می شود و در بیرون ساختمان بالا کشیده می شود تا در موقعیت جدید (طبقه یا دال بعدی) برای یک دال دیگر مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

اصطلاح قالب پرنده یا قالب عرشه پرنده، از آنجا گرفته شده که این قالب بسمت بیرون ساختمان حرکت داده می شود (پرواز می کند) و به سمت بالا کشیده می شود تا در تراز طبقه بالاتر مورد استفاده قرار گیرد. هر واحد قالب پرنده از اجزای سازه ای مختلفی از جمله خرپاها، تیرها، تیرچه ها و رویه فلزی یا پلاستیکی تشکیل و مونتاژ می شود. تا چندین بار مورد استفاده قالب بندی دال های بتنی ساختمان قرار گیرند. این قالب ها را می توان برای نگاه داشتن تیرها و شاه تیرها، دال ها و سایر اجزای سازه ای نیز مورد استفاده قرار داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>