اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دودکش

وسایل گازسوز نیز همانند سایر وسایل مشابه جهت روشن شدن و سوختن مناسب نیاز به هوا دارند و تنها راه ارتباطی آنها با فضای خارج از ساختمان از طریق دودکش است. گاز طبیعی و سایر تسهیلات که موجب راحتی و آسایش مردم است، در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می تواند موجب خسارات جبران ناپذیری شود. بهترین روش مقابله با این خطرات، پیشگیری و رعایت نکات ایمنی است.

یکی از نکات بسیار مهم و قابل توجه، طریقه نصب انواع بخاری و وسایل گازسوز و به خصوص نصب دودکش است. نصب صحیح دودکش از این جهت اهمیت دارد که مانع از نشت گاز مونوکسیدکربن که حاصل سوخت ناقص است، می شود. این گاز بی رنگ و بی بو بوده و به همین دلیل به سادگی قابل تشخیص نیست.

ضوابط و استانداردهای نصب صحیح دودکش

انتهای کلیه دودکش ها باید حداقل 60 سانتی متر از سطح بام فاصله داشته و دارای کلاهک مخصوص (به شکل H) باشد.دودکش و اتصالات در داخل و خارج دیوار باید از جنس مقاوم و بدون هیچگونه منفذ یا نشتی در سرتاسر آن باشد. (به کارگیری لوله های آکاردئونی آلومینیومی مجاز نیست).شیب لوله های افقی در داخل واحدها باید مثبت (رو به بالا) و ارتفاع قسمت های عمودی لوله حداقل سه برابر طول افقی آن باشد.
قطر لوله دودکش باید مساوی یا بزرگ تر از قطر لوله خروجی دستگاه حرارتی باشد.

اگر فضای خود را با شوفاژ (سیستم حرارتی مرکزی) گرم می کنید درزبندی و بستن منفافذ به منظور جلوگیری از اتلاف حرارتی مانعی ندارد.هر وسیله درون سوز مانند بخاری، آب گرم کن و غیره دارای دودکش مناسب و لوله رابط مجزا و مستقل باشد.قسمت عمودی دودکش باید روی پایه های مناسب قرار گیرد تا وزن آن به پایه منتقل شود. طول عمودی دودکش با بست های مناسب به دیوار محکم شود.

عبور دودکش از فضای داخلی و سقف کاذب حمام مجاز نیست.هنگام استفاده از بخاری های دیواری در اماکن عمومی باید دهانه دودکش ها حداقل در ارتفاع 120 سانتیمتری تعبیه شود.دودکش مشترک حداکثر برای 5 طبقه استفاده شود. (این کاررا در صورت لزوم حتماً باید افراد متخصص و مطابق ضوابط استاندارد انجام دهند و انجام آن توسط افراد غیر متخصص مجاز نیست)داکت دودکش ها باید از بالا به هوای آزاد ارتباط داشته باشد.

محل اتصالات دودکش باید کامل دودبند شود.به منظور نصب دودکش ها، استفاده از قطعات لوله های فلزی و سیمانی پیش ساخته سر صاف (لب به لب) ممنوع است باید از نوع فنجانی استفاده شود.در نصب دودکش از اجرای پیچ و خم های زیاد و استفاده از زانویی زیاد پرهیز شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>