اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دودکش

قطر دودکش شومینه / پکیج/ آب گرم کن دیواری 15cm در نظر گرفته شود و نیز دودکش ها به هیچ وجه مشترک کار نشوند.قطر دودکش بخاری / آب گرم کن زمینی 10cm در نظر گرفته شود و نیز دودکش ها به هیچ وجه مشترک کار نشوند.دود کش ها با زدن بست کمربندی در محل اتصال هم محور و دودبند گردند و دود کش های ترکدار تعویض گردند.

به منظور جلوگیری از گرفتگی، لوله دودکش ها تا 20cm پایین تر از پایین ترین لوله رابط به دودکش قائم امتداد یابند.در سوراخ کردن دودکش ها دقت لازم انجام شود تا مشکل دودکش مشترک سهواً ایجاد نشود.درصورت عبور دودکش از مجاورت لوله های آب یا فاضلاب فاصله مجاز رعایت شود یا عایقکاری مناسب انجام شود.در ساختمان های بلند تر از 5 طبقه از بخاری به عنوان وسیله گرمایشی استفاده نشود.

(ساختمان های بلندتر از 5 طبقه) ارتفاع دودکش بیش از 15 متر، مجاز به استفاده از بخاری به عنوان وسیله گرمایشی نیست.از لوله های فنری آلومینیومی به جای دودکش های گالوانیزه به هیچ وجه استفاده نشود.
دودکش مستقل به تعداد واحدها برای پکیج / شومینه / بخاری در پشت بام در نظر گرفته شود.ارتفاع 1 متر از کف بام و 60cm از جان پناه ( هر نقطه از ساختمان یا ورودی های هوای ساختمان در شعاع 3 متری)در دودکش ها رعایت شود.

دودکش ها از خود نوری عبور نداده و به درستی دودبند باشند.برای جلوگیری از برگشت دود از نصب دودکش در مناطق پر فشار نظیر کنج ها اجتناب شود.دودکش های در مجاورت هم به صورت اریب نصب شوند.
محدودیت حداکثر ارتفاع قائم 15m و افقی 60cm جهت دودکش ها رعایت شود. (اگر لوله عایق شود حداکثرارتفاع قائم تا 30m و افقی تا 3m نیز مجاز است).

اگر هواکش ها و دودکش ها در مجاورت کولر هستند 1/5 متر از کولر بلندتر باشند.در صورتی که به دلیل بلند بودن ساختمان یا قرار گرفتن لوله در جدار ساختمان، احتمال رسیدن بخارات آب به نقطه شبنم وجود داشته باشد جدار خارجی لوله عایق شود.در خصوص جنس دودکش تمهیدات لازم انجام شو.دودکش حتی الامکان مستقیم و بدون انحراف تا بالاترین نقطه بام هدایت شود.در صورت قرار گرفتن دودکش در داکت ساختمانی داکت مذکور از بالا با هوای آزاد در ارتباط باشد.

آزمایش عملکرد دودکش

می توان برای اطمینان از صحت عملکرد دودکش سه آزمایش آسان زیر را انجام داد.

  • ساده ترین آزمایش هر دودکش، دست زدن و لمس آن است. سردی دودکش نشانه عبور نکردن گازهای سمی حاصل از احتراق وسیله گازسوز و زنگ خطری برای شما است. وقتی وسیله گازسوز کار می کند باید دودکش داغ باشد.
  • آزمایش بعدی استفاده از شمع و یا شعله کبریت در محل دریچه و مبدأ دودکش در اتاق (محل مصرف) است. با قرار دادن کبریت روشن در ابتدای دریچه باید شعله به سمت داخل دودکش کشیده شود. این موضوع نشانه کار کردن و مکش مناسب دودکش بوده و در صورتی که تغییری در شعله ایجاد نشود، نشان دهنده عدم مکش مناسب دودکش است.
  • هنگام خرید یا اجاره خانه و پیش از وصل وسایل گازسوز به دودکش، مسیر دودکش ها را با یک وزنه و طناب محکم از پشت بام تا محل دریچه و مبدأ دودکش کنترل کنید تا از باز بودن آن به طور کامل مطمئن شوید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>