اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

در مناطق شمالی و جنوبی کشورمان که دسترسی به منابع خاک رس جهت ساخت آجر و بلوک های سفالی وجود ندارد، هزینه های حمل و نقل موجب افزایش تا 100 درصدی قیمت تمام شده محصولات آجر و بلوک می شود. این در حالی است که منابع ماسه بادی فراوان در این مناطق وجود دارد. در این مناطق می توان با استفاده از بتن کفی اقدام به ساخت بلوک ها و پانل های بتنی کرد که به لحاظ اقتصادی کاملاً به صرفه است.

به عنوان مصالح بدون نشست نیز می توان در پر کردن حفاری های انجام شده در خیابان ها، به جای مصالح دانه ای، از این مصالح استفاده کرد. همین امتیاز اخیر عملکرد فوم بتن را در صورت استفاده در لایه های زیر اساس راه، خصوصاً در مناطقی که دسترسی به منابع مصالح دانه ای مناسب وجود ندارد، تضمین می کند. در کنار امتیازات فوق، با توجه به مقاومت بالای این نوع بتن در مقابل آتش سوزی، می توان از آن به عنوان مصالح نسوز نیز استفاده کرد.

پس از تمیز نمودن آنها و افزودن مواد شیمیایی لازم و افزودنی های مناسب ماده کف ساز حاصل می شود. طول عمر مفید آن حدود دو سال است و از نظر زیست محیطی بی ضرر است. علت آن تجزیه پذیری ماده کفساز بوده ولی در مواد کف ساز شیمیایی برای تجزیه پذیری از کلرید استفاده می‌شود. چون کلرید باعث خوردگی در فولاد بتن آرمه می‌شود، استفاده از آنها مناسب نیست.

مزیت های اقتصادی

وزن ساختمانی که در آن از بتن فوم استفاده می‌شود، می تواند تا حدود 35 ٪ نسبت به وزن ساختمانی که با بتن معمولی ساخته شده کاهش یابد. با استفاده کردن از تجربه و دقت بیشتر در طراحی و استفاده بهینه از بتن فوم، امکان کاهش وزن آن تا 50 ٪ نسبت به ساختمان بتن معمولی وجود دارد. سهم بار با کاهش وزن بار مرده ساختمان به نصف خواهد داشت و متعاقباً کاهش خواهد یافت. با کاهش وزن بار مرده ساختمان کاهش درون اسکلت ساز ه، ابعاد فونداسیون و کاهش آرماتور مصرفی برای فونداسیون وجود دارد.

در نتیجه آن زمان اجرای پروژه، مدت کوتاه تری طول خواهد کشید. وزن سبک بتن سبب می شود تا بتوان این بتن را به راحتی به طبقات بالاتر پمپاژ نمود و در نتیجه در هزینه صرفه جویی می شود. در زمان استفاده از ساختمان و بهره بردار ی به علت عایق خوب حرارتی بتن، صرفه جوئی قابل توجه ای در هزینه مصرف انرژی (سرمایش و گرمایش ساختمان) حاصل می شود و کاهش چشم گیری در مصرف منابع ملی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>